امام جمعه موقت بیرجند از ادغام دانشگاه صنعتی با دانشگاه بیرجند انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت السلام نوفرستی امام جمعه موقت بیرجند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت:در این موقعیت زمانی که در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ و روز‌های پایانی دولت قرار داریم ، ادغام دو دانشگاه بیرجند و دانشگاه صنعتی خطاست.

او با بیان اینکه دانشگاه صنعتی بیرجند یک ظرفیت برای استان بشمار می رود افزود : دانشگاهی که سابقه پیشین دارد ،دارای ردیف بودجه و اعتبارات مخصوص به خود است و به توسعه استان کمک میکند ، مایه ننگی برای مسئولینی خواهد بود که می خواهند این فرصت را ازدست دهند.

حجت الاسلام نوفرستی از نماینده ولی فقیه ، استاندار و نمایندگان مجلس استان ، نماینده پیشین بیرجند برای موضع گیری در این موضوع  تشکر کرد

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه دانشگاه مهد علم و معرفت است و نخبگان جامعه باید دقت کند تا امنیت داخلی استان را خدشه دار نکنند ، افزود : از مسئولین وزارت علوم درخواست داریم این‌موضوع را مسکوت نگه دارند و در دولت بعدی با بررسی‌های دقیق و نظرات کارشناسان به آن بپردازند.

او بیان کرد : امیدداریم با هماهنگی نهاد‌های مختلف و افراد دلسوز انچه به نفع مردم است در موقعیت درست تصمیم برای دو دانشگاه مهم استان‌گرفته شود.

حجت الااسلام نوفرستی با تأکید بر اینکه باید قاطعانه با مفاسد اقتصادی از جمله احتکار برخورد شود، گفت: از مسئولین استان درخواست می‌کنیم نظارت‌های بیشتری بر بازار داشته باشند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه بحث معشیت و رفع مشکلات اقتصادی مردم از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است، تأکید کرد: بخش اعظم این مشکلات مرتبط با بحران کروناست که تأثیر بسزایی در معیشت مردم داشته است، اما راه‌هایی  برای حل این مشکل هست ازجمله نیروی جوان و نیرو‌هایی خلاق که امروزه برکات این نیرو‌ها را در فناوری‌های جدید می‌بینیم.  

او همچنین با اشاره به آغاز نام نویسی داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر از چند روز گذشته، گفت: در انتخابات باید افرادی که نیت خالصانه دارند به میدان بیایند، زیرا هر فرد با هر سلیقه‌ای که پای صندوق رأی حاضر می‌شود به معنی این است که نظام و انقلاب اسلامی را قبول دارد و افرادی که انتخاب می‌شوند هم باید به وظایف خود عمل کنند.
 
حجت الااسلام نوفرستی از مردم هم خواست: با تحقیق و آگاهی،  افراد اصلح را انتخاب کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
خدا به خیر کند