رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز عملیات‌های مهار آتش سوزی و امداد و نجات طی دیروز را ۸ مورد عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم قنبری رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به انجام ۸ عملیات مهار آتش سوزی و امداد و نجات با تلاش آتش نشانان طی دیروز گفت: گزارش آتش سوزی منزل مسکونی در منطقه عامری راس ساعت ۱۲ و ۵۰ دقیقه با تماس تلفنی شهروندی به سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع رسانی شد.

او علت آتش سوزی را اتصال کابل برق عنوان کرد و بیان داشت: آتش نشانان با قطع برق و گاز منزل مسکونی با یک رشته لوله آبرسان حریق را مهار و از گسترش حریق جلوگیری کردند، ضمن اینکه آتش سوزی پنل کولر دو تیکه منزل مسکونی در ساعت ۱۴ و ۱۶ دقیقه در خیابان ۱۳ شرقی منطقه کیانپارس با تلاش آتش نشانان اطفا شد.

قنبری به مهار آتش سوزی منزل مسکونی در ساعت ۱۵ و ۱۱ دقیقه در بلوارکارگر روبروی گیت بوستان به علت بی احتیاطی ساکنان و افتادن زغال روشن منقل کبابی بر روی البسه اشاره و تصریح کرد: آتش نشانان سریعا شعله‌های حریق را با استفاده از تجهیزات خاموش کننده مهار و از پیشروی حریق جلوگیری کردند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اظهار داشت: مردی ساکن منطقه کیانشهر که به قصد خودکشی در ساعت ۱۶ و ۷ دقیقه اقدام به آتش زدن منزل مسکونی خود کرد بود، با حضور به موقع آتش نشانان شعله‌های حریق مهار و شخص از اقدام به خودکشی جلوگیری شد.

او به آتش سوزی منزل مسکونی ساعت ۱۹ در انتهای کیان نبش خیابان آزادی به علت اتصال پریز برق اشاره کرد و ادامه داد: آتش نشانان با تجهیز خود به دستگاه تنفسی و ایمن سازی محل شعله‌های حریق را مهار و دود ناشی از حریق را به وسیله دستگاه فن فشار مثبت از داخل ساختمان مسکونی تخلیه کردند.

قنبری با اشاره به اعزام ۲ دستگاه خودروی آتش نشانی ساعت ۲۰ و ۱۰ دقیقه در مسیر کیان نبش خیابان سروش بیان کرد: پژو پارس به علت اتصال سیم کشی برق دچار حریق شد و آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه با نصب علایم هشدار دهنده ترافیکی در مسیر و استفاده از لوله‌های آبرسان حریق را مهار کردند و از بروز خسارت بیشتر جلوگیری کردند.

او در ادامه گفت: بی احتیاطی نگهبان حین آشپزی و در رفتن شیلنگ کپسول گاز منجر به حریق اتاق نگهبانی ساختمان نیمه کاره در ساعت ۲۰ و ۱۲ دقیقه در منطقه گلستان خیابان نصرت نبش خیابان فرهنگ سبب آتش سوزی شد و آتش نشانان در یک عکس العمل سریع حریق را مهار و از پیشروی حریق جلوگیری کردند، ضمن اینکه در اثر این حادثه نگهبان دچار مصدومیت و به اورژانس ۱۱۵ تحویل داده شد.

قنبری گفت: آتش نشانان در عملیات نجات محبوسین در منزل مسکونی به علت خرابی قفل درب در منطقه گلستان خیابان تیر و عملیات نجات از کابین آسانسور در منطقه سپیدار خیابان ۳۶، ۴ شهروند را نجات دادند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.