معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت:کشفیات چوب و زغال در استان اصفهان در ۱۰ ماه امسال، ۵۸۸ تن بوده که ۵۵۴ تن آن‌ها شامل چوب جنگلی و ۳۴ تن زغال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، داریوش سعیدی معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به تعداد کارگاه‌های غیرقانونی تولید زغال در استان گفت: با رصد ماموران در یگان حفاظت، حدود ۲۲۰ کوره زغال غیرمجاز در شهرستان‌های خمینی‌شهر، نجف‌آباد، فلاورجان و اصفهان کشف شد که هیچ‌گونه مجوزی ندارند.

داریوش سعیدی با بیان اینکه بیشتر این درختان توسط ماشین‌های شوتی (ماشین‌های سواریِ حمل کننده کالای قاچاق) به استان منتقل می‎شوند، افزود: کشفیات چوب و زغال در استان در ۱۰ ماه امسال، ۵۸۸ تن بوده که ۵۵۴ تن آن‌ها شامل چوب جنگلی و ۳۴ تن زغال است.

او با اشاره به اینکه در ماده ۴۸ حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع موضوع حمل چوب قاچاق مطرح است، گفت: اگر خودروی حامل قاچاق دستگیر و توقیف شود، برخورد صورت می‌گیرد.

در اصلاحیه این قانون که در مجلس در حال پیگیری است علاوه بر حمل، نگهداری چوب و زغال جنگلی هم مستلزم دریافت مجوز از سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور است که اگر اصلاح شود دادگاه می‌تواند در بحث‌های نگهداری و انبار‌های گزارش شده توسط سازمان جنگل‌ها و مراتع به تعزیرات حکومتی اقدام کند.

سهم استان اصفهان از جنگل‌های زاگرس حدود یک دهم درصد است که وسعت آن به ۶۵ هزار هکتار می‌رسد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.