شیخی زاده گفت: در راستای حمایت از اشتغال مددجویان کمیته امداد صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال در کردستان راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدرسول شیخی‌زاده مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال مددجویان کمیته امداد با اولویت زنان سرپرست خانوار راه‌اندازی شده و ظرفیت مناسبی برای ارائه تسهیلات بیشتر به مددجویان متقاضی اشتغال است.

او افزود: در این زمینه با بانک‌های عامل تسهیلات اشتغال استان نیز هماهنگ شده که برای تسهیلات مددجویان زیرپوشش این نهاد ضمانت از طریق صندوق امداد ولایت ارائه شده و نیازی به ضامن کارمند و بازاری نیست.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ه) کردستان با اشاره به اینکه در صورت عدم بازپرداخت اقساط تسهیلات، خود کمیته امداد امام راحل از محل صندوق اقدام به پرداخت آن می‌کند یادآور شد: سقف تسهیلات اشتغال این نهاد در سال جاری ۵۰۰ میلیون ریال بوده است و احتمالا سال آینده این مقدار افزایش یابد.

او با بیان اینکه اولویت صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال با زنان سرپرست خانوار است، گفت: همچنین از طریق کاریابی زنان سرپرست خانوار می‌توانند با معرفی این نهاد و با دریافت حقوق و مزایای قانون کار در کارگاه‌های تولیدی مشغول به کار شوند.

شیخی‌زاده برگزاری کارگاه‌های آموزش خانواده و برنامه‌های تربیتی، آموزشی و فرهنگی و ارائه خدمات مشاروه و راهنمایی را از دیگر برنامه‌های این نهاد اعلام کرد که از طریق کانون‌های ولایت پیگیری می‌شود.

درحال حاضر۷۳ هزار و ۴۹۹ خانوار در قالب ۱۵۳ هزار نفر در سطح استان زیرپوشش این نهاد قرار دارند، که ۳۲ هزار و ۸۰۰ نفر از این تعداد زنان سرپرست خانوار هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.