مشاور سابق نخست‌وزیر رژیم اشغالگر مدعی شد توافق جدیدی برای برجام باید حاصل شود که مقابل دستیابی‌های هسته‌ای ایران بایستد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ژاکوب نایجل» مشاور سابق «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، امروز (پنج‌شنبه) مدعی شد توافق جدید هسته‌ای ایران باید مقابل تهران بایستد تا به بمب هسته‌ای دستیابی نداشته باشد.

نایجل در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی جروزالم پست مدعی شد: «در عوضِ بازگشت به توافق پیشین برجام، باید بر ایجاد توافق بهترِ جدیدی تلاش کنیم.»

او در بخشی دیگر مدعی شد: «توافق خوب یعنی چه؟ یعنی همه قدرت‌های برجام در ۵+۱ به انرژی هسته‌ای ایران نه بگویند. ما باید دست ایران را از بمب هسته‌ای کوتاه کنیم.»

این مقام سابق صهیونیستی سپس افزود: «مفاد توافق هسته‌ای باید شامل مواد شکافت‌پذیر، سیستم تسلیحاتی و نحوه تحویل باشد. توافق پیشین سال ۲۰۱۵ شامل مورد آخر نبود. توافق جدید باید شامل هرسه مورد باشد.»

این اظهارات در حالی مطرح شده که روز گذشته کاخ سفید اعلام کرد اولین جلسه مشترک میان کارگروه مشورتی-راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی امروز به شکل مجازی برگزار خواهد شد.

پیش‌تر اعلام شده بود آمریکا و رژیم صهیونیستی در نظر دارند «کارگروه راهبردی ایران» را بار دیگر احیا کنند. این کارگروه در دوره نخست ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» تشکیل شده بود و در آن زمان محل اصلی برنامه‌ریزی‌های اعمال فشار بر ایران بود. اما در دوره دوم این کارگروه به محلی برای ابراز مخالفت برسر برجام تبدیل شد.

ریاست این کارگروه را مشاوران امنیت داخلی دو طرف برعهده خواهند داشت و مقام‌های ارشد امنیتی، دیپلماتیک و اطلاعاتی نیز اعضای آن خواهند بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار