وزیر ورزش درباره شرایط میزبانی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی و میزبانی احتمالی عربستان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم اختتامیه فیلم‌های ورزشی اظهار داشت: مراسم بسیار خوبی بود و بخش مهم و البته تاسف برانگیز آن، فقدان ورزشکار - هنرمند ما یعنی علی انصاریان بود که جایش در این جمع خالی بود. امیدوارم شر ویروس کرونا از جهان هر چه زودتر کنده شود تا دیگر شاهد چنین وقایع تاسف باری نباشیم. امیدواریم که هر ساله این همایش را برگزار کنیم و پیوند مستحکمی که میان ورزش و هنر وجود دارد را مستحکم‌تر کنیم و با این اقدامات بتوانیم شور و شعف جامعه را افزایش دهیم.

حق ایران است که در ۳ بازی انتخابی جام جهانی میزبان باشد

سلطانی فر در خصوص شرایط ایران برای میزبانی از مسابقات مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: ۲ نامه برای اینفانتینو و شیخ سلمان نوشتم و ابهامات درباره شیوع کرونا و پخش تلویزیونی را برطرف کردم. در هیچ زمینه‌ای ابهام وجود ندارد. ما در دور برگشت مسابقات انتخابی، ۳ میزبانی از ۴ بازی داریم و حق ما این است که میزبان این ۳ بازی باشیم. در این زمینه هم هیچ مشکلی نداریم و شرایط ما بهتر از سایر کشور‌ها است، زیرا در آن فصل سال، هوای کشور‌های حاشیه خلیج فارس بسیار گرم است و به بازیکنان ضربه می‌زند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه گفت: ۲، ۳ روز قبل به اینفانتینو و شیخ سلمان نامه نوشتم و شرایط کشورمان برای میزبانی را تشریح کردم. جای نگرانی نیست، زیرا ایران می‌تواند میزبان شایسته‌ای برای مسابقات انتخابی جام جهانی باشد.

او در واکنش به این که گفته می‌شود کشور عربستان میزبان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در ۳ گروه شده است گفت: ارزیابی خوبی از این اتفاقات نداریم، زیرا عربستانی‌ها به کشور ما نمی‌آمدند و مسابقات ۲ طرف در کشور ثالث برگزار می‌شد؛ بنابراین ما معتقدیم که اکنون هم باید چنین اتفاقی رخ دهد. اگر قرار است میان تیم‌های ایرانی و عربستانی بازی برگزار شود، یا آن‌ها باید به ایران بیایند یا این که مسابقات در کشور بی طرف برگزار شود.

هنوز درباره بازی نمایندگان ایران به میزبانی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا تصمیم نگرفته ایم

سلطانی فر در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا برای بازی به عربستان خواهند رفت گفت: هنوز در این زمینه تصمیمی نگرفته ایم. فدراسیون فوتبال باید درباره این موضوع تصمیم بگیرد و قطعا ما هم ملاحظات دیپلماتیکی داریم.


بیشتر بخوانید


او افزود: تحریم‌ها هیچ مشکلی برای برگزاری مسابقات به میزبانی ایران ایجاد نمی‌کند، زیرا ما امکانات خوبی داریم و مسیر‌هایی پروازی ما هم باز است. تیم‌های خارجی می‌توانند تست کرونا بدهند و ما می‌توانیم مسابقات را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار کنیم. البته تحریم‌ها می‌توانند روی میزبانی ما تاثیر بگذارند، اما ما در صدد هستیم که از طریق فدراسیون فوتبال پیگیری‌های لازم را برای احقاق حقوق ورزش کشورمان انجام دهیم. وزارت خارجه در این زمینه به ما کمک می‌کند و انشاالله به نتایج مطلوبی خواهیم رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
ممنون نامه نوشتی جناب وزیر....
شما بگی حتما می شه...
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۹:۲۰ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
به به پاپا مسعود لنگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۳ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
شما همونی نیستی که قرار بود تا تابستان دو تیم پایتختو خصوصی کنی؟ الان داره وقت دولتتونم تموم میشه چی شد پس؟ هیچ کسی هم در این مورد سوالی نمیپرسه و کسی هم پاسخ گو نیست .
حداقل امیدواریم جنگ عربستان و یمن رو بهانه کنید بازی رو بندازید به یه کشور دیگه . دیگه اینو که میتونید اقای وزیر؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۲:۰۰ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
د اخه مغز پسته ای مگر دو روز پیش یمن حمبه موشکی نکرد؟مغز گچی مگر عربستان به همین بهانه دو سال پیش نگفت ایران نمیاد؟مغز ترشی یادبگیر برو شکایت کن بگو به دلیل امنیت با هم نمی توانیم....مغز بدون مخ برو دادگاه ورزش شکایت کن ...ادم به چه زبونی به اینا بفهمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
هیچکدام از نمایندگان ایران نتوانستن میزبان بشن،چون #بابامسعود فقط به فکر قهرمانی سوگلیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
مسئولین ورزشی اگر عرضه داشتند،اجازه نمیدادن کار به اینجا برسه که تیمی از ایران تو خاک عربستان که در حال جنگ هست بازی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
Qhashmari
۲۳:۴۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
تسلیم مسولین ورزش به خواست فدراسیون فوتبال اسیا تحقیر تمام ایران است .ومعنای این پذیرش که مسابقات تیمهای ایرانی با بعضی حریفان اسیایی در کشور ثالث بر گذار شود معنایش اینست که ایران امنیت ندارد ونمیشود در ایران مسابقه فوتبال برگذار کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
امروزه امنیت گوشی همراه هم نداریم دیگه خارجی بیاد روز روشن میگیم هرچی داری بده بیا بالا خخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
آقا موقعی که ایران به عین الاسد حمله‌ کرد ای اف سی نگفت ایران امنیت نداره نباد بازی های تیم های ایرانی در ایران برگزار بشه
ولی عربستان سقوطی جنگ نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
مثل همیشه سرخورده و شکست کامل
United States of America
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
عربستان با کشور ثالث در حال جنگ هست و ایرانیان در این کشور امنیت ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
چه ایرادیه در عربستان بازی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۴۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
بابا تو اصلا تو باغ نیستی
Germany
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
همش حرف و چرت و پرت تحویل می دهند در عمل هیچ کاری از دستتون برنمیاد وگرنه قطر درخواست میزبانی نکرد تو گروه پرسپولیس میزبانی رو دادن به هندی که از اصلا کجای این فوتباله تو آسیا واقعاً خنده داره
آخرین اخبار