رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول از معرفی برترین‌های جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان با محوریت نمایشنامه نویسی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نادر سعادتی فرد رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول در آیین اختتامیه جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان در مجتمع فرهنگی و سینمایی این شهرستان گفت: امسال به دلیل شرایط خاص بیماری کرونا و به منظور حفظ سلامت مردم، این جشنواره با محوریت نمایشنامه نویسی برگزار شد.

او هدف از برگزاری این جشنواره را ارج نهادن به آثار فرهنگی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ارتقای سطح علمی و عملی شهرستان و تبادل فرهنگی بین هنرمندان عنوان کرد و افزود: ۴۲ اثر از استان‌های خوزستان، قم، تهران، چهار محال و بختیاری، کرمانشاه، بوشهر، مرکزی، اردبیل به دبیرخانه جشنواره ارسال شدند که پس از بازخوانی از سوی هیات داوران ۱۰ اثر نامزد دریافت جایزه شدند.

سعادتی فرد با بیان اینکه در پایان ۵ اثر به عنوان آثار برتر و ۲ نویسنده شایسته تقدیر شناخته شدند که متون برگزیده این جشنواره نیز در قالب یک کتاب منتشر خواهند شد، اظهار داشت: عقیل جماعتی برای نمایشنامه " ۲۸۸۸" از شهرستان خارک استان بوشهر جایزه نخست این جشنواره و سمیرا سلیمانی فارسانی نیز برای نمایشنامه " هدیه‌ای از رنگین کمان" از شهرستان فارسان چهارمحال و بختیاری جایزه دوم این جشنواره را به خود اختصاص دادند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان دزفول بیان کرد: جایزه سوم این جشنواره به سعید گل گل برای نمایشنامه " چی به چیه" از دزفول و جایزه چهارم به لقمان بحرانی برای نمایشنامه " مهره مار" از شهرستان دیر استان بوشهر تعلق گرفت، همچنین پنجمین جایزه این جشنواره نیز به مرضیه شریفی برای نمایشنامه " گلیتا؛ قهرمان عروسک ها" از شهرستان اصفهان رسید.

او سید حسین فدایی حسین، مرتضی سخاوت و شهرام کرمی را داوران این جشنواره ملی معرفی کرد و گفت: هیات داوران این جشنواره، با توجه به قابلیت‌های آثار ارائه شده ۲ نویسنده را شایسته تقدیر دانسته و با اهدای تقدیرنامه از تلاش هادی کیانی و محسن عمادی از خمینی شهر اصفهان و ایزد ایروانی برای نمایشنامه" زمین خوره " از دزفول قدردانی کردند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.