کلنگ‌زنی طرح احداث‌کارخانه کربنات کلسیم رسوبی و آهک هیدراته در داراب

آئین عملیات اجرایی و کلنگ‌زنی طرح احداث‌کارخانه کربنات کلسیم رسوبی و آهک هیدراته به عنوان طرح اولویت‌دار سازمان ایمیدرو در شهرستان داراب با حضور معاون وزیر صمت و مسئولان استانی و فعالان اقتصادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمیرضا ایزدی رئیس سازمان صمت فارس در این مراسم ضمن تشکر و قدر دانی از سازمان ایمیدرو گفت: جهت اجرای طرح‌های صنایع معدنی نیاز به مواد معدنی و محدوده‌های معدنی حائز اهمیت و الزامی است و به همین منظور ارتباط موثری از طریق سازمان صمت فارس با سازمان ایمیدرو جهت اجرای عملیات اکتشاف و پتانسیل‌یابی معدنی در پهنه‌های استان فارس برقرار شد.

او به این که نزدیک به ۲۵ درصد طرح‌های اکتشافی سازمان ایمیدرو در کشور در استان فارس متمرکز شده است، افزود: توسط سازمان ایمیدرو حدود ۱۱۰ هزار کیلومتر مربع پهنه‌های اکتشافی در حال مطالعه است و همچنین بالغ بر ۱۴۰ هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور در حال اجرای طرح پتانسیل‌یابی در بخش معدن است که با این وجود نزدیک به ۲۵ درصد طرح‌های اکتشافی سازمان ایمیدرو در استان فارس متمرکز شده است و این نشانده نگاه ویژه سازمان صمت فارس به توسعه هر چه بیشتر بخش معدن و صنایع معدنی استان است.

بازگشت حدود۵۰ معدن غیر فعال به مدار تولید

رئیس سازمان صمت فارس با اشاره به بازگشت معادن غیر فعال به مدار تولید و عملکرد مثبت و مفید همکاران در بخش معادن گفت: یکی از اهداف اساسی این سازمان در سال جهش تولید، راه اندازی معادن راکد و غیر فعال است و به همین خاطر امسال توانستیم حدود ۴۱ معدن راکد را به مدار فعالیت بازگردانیم که البته درصدد هستیم در روز‌های باقی مانده تا پایان سال این عدد را به ۵۰ معدن فعال برسانیم.

او با بیان این که نزدیک به ۵۰ درصد مساحت کل استان در حال اکتشاف است، اظهار کرد: در حال حاضر از ۱۲۲هزار کیلومترمربع مساحت در استان فارس، بیش از ۵۶ هزار کیلومتر مربع آن در حال اکتشاف محدوده‌های معدنی توسط سازمان ایمیدرو است که اطلاعات و مشخصات پهنه‌های اکتشافی توسط این سازمان تهیه و در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

اشتغالزایی ۳۶۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم

ایزدی به شکوفایی اقتصاد در شهرستان داراب اشاره کرد و ادامه داد: در آغاز عملیات اجرایی کارخانه سیمان داراب ۳ هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و بالغ بر ۶۰ نفر اشتغال مستقیم دارند که به ازای هر یک از این افراد برای ۵ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی صورت می‌پذیرد.

حقوق دولتی از ۳۸۰ به ۸۵۰ میلیارد ریال رسید

او ادامه داد: امسال به دلیل فعالیت معادن راکد، حقوق دولتی از ۳۸۰ میلیارد ریال به ۸۵۰ میلیارد ریال رسیده که با رشد دوبرابری همراه بوده است.

رئیس سازمان صمت فارس در پایان گفت:خوشبختانه این سازمان علاوه بر این که در اکتشاف معادن موفق عمل نموده در جذب سرمایه گذاران خارجی نیز رتبه سوم در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار