رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: در سامانه ثبت شکایات روزانه حدود ۱۰ تا ۱۵ شکایت از اعضای شورا‌های سراسر کشور دریافت می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان‌ها در واکنش به خبر دستگیری اعضای شورا‌های سراسر کشور، اظهار کرد: افراد دستگیر شده نباید باعث آبروی ریزی شورا‌ها شوند.

وی ادامه داد: افرادی که مورد برخورد قرار گرفته اند و به عنوان متخلف شناخته شدند، امانتدار خوبی نبودند و قانون باید با آن‌ها برخورد کند.

احمدی با اشاره به تخلف اعضای شورا‌ها، گفت: علت عمده تخلفات شورا‌ها عدم اطلاع آن‌ها نسبت به قوانین و حوزه اختیاراتشان است اعضای شورا‌ها بدون آن که بدانند که تخلف انجام می‌دهند اقدام به گره‌گشایی از کار مردم می‌کنند و سپس متوجه می‌شوند که کار آن‌ها خلاف قانون بوده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: تمام اعضا زندانی نشدند و صرفاً برای آن‌ها پرونده تشکیل شده است و عده‌ای دیگر البته زمین‌خواران و رانت خوار بوده اند و باید با آن‌ها برخورد شود تا دیگر خیانت در امانت نکنند و به هیچ وجه پست‌هایی در نظام به عنوان خدمت رسانی به مردم نگیرند.


بیشتر بخوانید


وی تصریح کرد: اقدام این دسته از اعضای شورا‌ها باعث می‌شود تا فعالیت اعضای شورای پاکدست هم به زیر سوال برود و قشنگ نیست تا به تمام اعضای شورا‌ها به شکل متخلف دیده شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به سامانه ثبت تخلفات، گفت: سامانه ثبت تخلفات شکایات که به تازگی راه اندازی شده است روزانه ۱۰ تا ۱۵ شکایت دریافت می‌کند، سپس شکایات رسیدگی می‌شود، پیگیری‌هایی که از سوی ما انجام می شود که خود بازدارنده است.

وی گفت: اقداماتی که به وقوع می‌پیوندد را ما از طریق دستگاه‌های نظارتی و قوه قضاییه پیگیری کردیم و با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یک شهروند
۱۰:۴۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
لطفا بفرمائید دقیقا کار شوراها چیست ، هزینه شورا واعضای شورا
از کجا تامین میشود،
Iran (Islamic Republic of)
محقق
۲۰:۱۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
بزرگترین خطا ایجاد شوراها بود غیر از معضل و و فساد ذره ای برای شهر روستا منشا خیر نبودند
آخرین اخبار