معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: گیاهان دارویی استان به لحاظ کیفیت و ارزش افزوده بالا مستعد صادرات به سایر کشور‌ها بویژه کشور‌های همسایه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مجید اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: استان قزوین در توسعه کشت گیاهان دارویی مستعد است و تجربه ثابت کرده برخی محصولات این استان بازار صادراتی بسیار مناسبی دارند.

وی با بیان اینکه توسعه گیاهان دارویی مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد، اظهار داشت: اگر گیاهان دارویی در استان بر اساس مشاوره و نظرات کارشناسان کشت شود، شاهد تولید و صادرات روزافزون این محصول هستیم و در نهایت به افزایش صادرات غیرنفتی کشور منجر می‌شود.

اسماعیلی به وجود ۱۸ میکرو اقلیم در استان قزوین اشاره کرد و گفت: با توجه به تفاوت‌های اقلیمی و آب و هوایی در استان قزوین، از نظر علمی نمی‌توان یک گیاه دارویی را برای تمام نقاط استان توصیه کرد و علاقمندان به فعالیت در این حوزه باید از نظرات کارشناسان استفاده کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: زعفران، زیره، گل گاوزبان، سماق، گشنیز، بابونه و گل محمدی تنها بخشی از ۲۰۰ گیاه دارویی موجود در قزوین است که نشان می‌دهد ظرفیت فوق العاده‌ای در استان وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.