در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۱۲۶ آزمایش کرونا در استان انجام شده و ۱۶ آزمایش، مثبت قطعی اعلام شد، گفت: از ۱۶ مبتلای جدید به کرونا، چهار نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و ۱۲ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.

او افزود: از این تعداد ۶ نفر در شهرستان بیرجند و یک نفر در فردوس، یک نفر در درمیان، ۲ نفر در خوسف، ۲ نفر در طبس و ۴ نفر در قاین شناسایی شدند و از سایر شهرستان‌ها موردی گزارش نشده است.

مهدی زاده با بیان اینکه هم اکنون ۱۴۴ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از این تعداد ۲۶ نفر مبتلا قطعی بیماری کرونا و ۷ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که متأسفانه حال عمومی دو بیمار وخیم گزارش شده است.

او گفت: در شبانه روز گذشته ۲۸ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش و در همین مدت ۲۲ بیمار شامل ۴ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: خوشبختانه در شبانه روز گذشته مورد فوت جدید در استان گزارش نشد و مجموع فوتی‌های کرونا در استان همان ۷۶۰ نفر است.

به گفته مهدی زاده تا روز گذشته ۴۲ هزار و ۵۷۳ آزمایش کرونا در استان انجام شده که از این تعداد جواب تست ۱۵ هزار و ۹۱۷ مورد مثبت اعلام شد.

تاکنون ۱۵ هزار و ۱۳۱ بیمار مبتلا به کرونا بهبودیافتند و یا در قرنطینه خانگی هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار