رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت:  تحقق شعار هر صنف یک پایگاه سلامت کلید کنترل بحران کووید ۱۹ خواهد بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا پورآیین رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: اگر به معنای واقعی هم خانه‌ها (منازل) و هم اصناف هر کدام به صورت خود جوش مشارکت حداکثری در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی داشته باشند، قطع به یقین نقش مهمی در کنترل بیماری کرونا ایفا خواهند کرد.

او بیان داشت: در برنامه اول سفیران سلامت از هر خانواده و در دومی یک نفر متصدی به عنوان سفیر سلامت صنف شناخته می‌شود و هر کدام به ترتیب مسئولیت تامین سلامت خود، اعضای خانواده و مشتریان را عهده دار می‌شوند.

پورآیین افزود: پلمب دو باب مغازه در یکی از هایپر‌های سطح شهر و یک باب نانوایی و یک باب قهوه خانه از سوی بازرسان بهداشت محیط و نماینده حقوقی مرکز بهداشت انجام شد که امیدواریم با جذب و آموزش به سفیران سلامت خانواده‌ها و اصناف بتوانیم گامی مثبت در کنترل شیوع ویروس کرونا برداریم.

رئیس مرکز بهداشت دزفول  ادامه داد: شاهد برگزاری مراسم‌های عروسی، ترحیم و همچنین دور همی‌های خانوادگی از سوی برخی خانواده‌ها هستیم که تقاضا می‌شود شهروندان به توصیه‌های ستاد ملی، استانی و شهرستانی مقابله با کرونا مبنی بر شرکت نکردن در مراسم ها، پرهیز از تردد ها، زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی احترام بگذارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.