ادامه دار شدن سریال کمبود توزیع نامناسب نهاده‌های دامی در طبس گلایه دامداران را در پی داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کمبود و توزیع نامناسب نهاده‌های دامی در طبس صدای مردم را درآورده است.

دامداران می گفتند همیشه که نمیتوانیم‌ هفته‌ای چند روز برای گرفتن سهمیه مان به شهرستان طبس مراجعه کنیم و درآخر هم دست خالی برگردیم.

دامداری گفت : متاسفانه برای دریافت ۵۰ کیلو جو از سرند به اینجا امده ام ولی میگویند معلوم نیست نوبتتان بشوند.

دیگری گفت : ۱۲۵ کیلومتر راه آمده ام و معلوم نیست سهمیه جو به من بدهند یا ندهند

دامداری هم گفت : ما دام سنگین داریم و در ماه فقط ۱۰۰ کیلو سهمیه به ما تعلق میگیرد که سهمیه غذای تنها ۱۵ روز دام‌ها را شامل می شود.

جهادکشاورزی بخشی از علوفه را تامین کرده، اما همچنان دامداران از نبود نهاده‌های دامی و گرانی آن گله دارند

بخشی پور رئیس امور دام جهادکشاورزی طبس گفت:حدود ۵۰۰تن علوفه تا آذرماه در اختیار جهاد کشاورزی قرار گرفته که بین دامداران توزیع شده است.

او افزود : در سه ماه اخیرهم ۵۰۰ تن دیگر نهاده دامی به شهرستان داده شده است.

بخشی پور گفت : این سهمیه جوابگوی کل دام شهرستان نیست، زیرا طبس دام عشایری داشته و بیش از ۱۱۰هزار دام‌های شیری اطراف شهر هستند.

دامداران سرگردان  و در انتظار گشایشی از سوی مسئولان بودند و می گفتند : نحوه توزیع اشتباه است بخش مرکزی و بخش‌های دیگر باید بصورت جداگانه توزیع نهاده ها انجام شود.

دامداری گفت : دامداری خود را با تولید ۵۰ کیلو شیرشروع کردم و الان به تولید ۷۰۰کیلوشیر در روز رسیده است اگر بخواهد نهاده تامین نشود باید تمام دامهایمان را به کشتارگاه ببریم و خودمان را نجات دهیم.

حال باید دیددر این روز‌های کرونایی همچنان شاهداین صف‌های طولانی خواهیم بود یا مسیولان برای تامین نهاده‌های دامی به خصوص جو فکری خواهند کرد.

باتوجه به فصل زایش دام‌ها و کاهش بارندگی برای رفع مشکل نهاده‌های دامی و تامین فوری ۲ هزار تن جو مشکل دامداران و عشایر شهرستان طبس را مرتفع خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.