ساسانی ذخیره سد زاینده‌رود را ۲۲۰ میلیون مترمکعب اعلام کردو گفت: هم اکنون ورودی به سد ۳۲ مترمکعب و خروجی از آن ۱۴ مترمکعب بر ثانیه است و ۱۷ درصد از ظرفیت سد آب دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسن ساسانی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه ذخیره سد زاینده‌رود به ۲۲۰ میلیون مترمکعب رسیده است گفت: هم اکنون ورودی به سد ۳۲ مترمکعب و خروجی از آن ۱۴ مترمکعب بر ثانیه است و ۱۷ درصد از ظرفیت سد آب دارد.

او با اشاره به میزان بارندگی در سرشاخه‌های زاینده رود، افزود: ۶۳۴ میلی‌متر از ابتدای سال آبی (مهرماه) تاکنون در کوهرنگ بارش ثبت شد که این میزان در مشابه سال گذشته ۷۸۴ میلی‌متر و در بلند مدت ۹۸۳ میلی‌متر بوده است.

کاهش ۱۹ درصدی بارش در سرشاخه‌ها

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: بارندگی‌های امسال در سرشاخه زاینده رود ۱۹ درصد و نسبت به بلند مدت ۳۵ درصد کاهش یافته است.

سد زاینده رود با ظرفیت یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون مترمکعب به عنوان یکی از اصلی‌ترین سد‌های مرکز کشور و تأمین کننده آب آشامیدنی، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران است. این سد قوسی شکل که سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسید در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.