نشست اشرف غنی با رهبران سیاسی/ تاکید بر اجماع ملی در مورد صلح

ارگ ریاست جمهوری افغانستان از برگزاری نشست مشورتی در رابطه با صلح خبر داد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ارگ ریاست جمهوری افغانستان از برگزاری نشست مشورتی در رابطه با صلح خبر داد. این نشست به رهبری اشرف غنی و با حضور شماری از رهبران سیاسی و جهادی برگزاری شده است.

در این نشست عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه، حامد کرزی، رئیس جمهوری پیشین، عطامحمد نور، والی سابق بلخ، عبدالرشید دوستم، معاون پیشین ریاست جمهوری، عبدالرب رسول سیاف، رهبر جهادی، محمد محقق، رهبر حزب وحدت، معاونین ریاست جمهوری و روسای شورای ملی حضور داشته‌اند.

ارگ ریاست جمهوری اعلام کرد که در این نشست بر بهبود وضعیت عمومی امنیتی کشور، تقویت اجماع ملی و تداوم نشست های مشورتی تاکید شده است.

در این نشست ضمن اینکه همه اشتراک کنندگان بر حمایت دوامدار از تیم مذاکراتی صلح دولت افغانستان تاکید ورزیدند، خاطرنشان کردند که دولت افغانستان و شورای عالی مصالحه ملی به تلاش های بیشتر خویش در این زمینه ادامه دهند.

این نشست مشورتی در حالی برگزاری می‌شود که اخیرا آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در نامه شدیدالحن به اشرف غنی بر اجماع ملی تاکید کرده بود. بلینکن از عبدالله، کرزی و سیاف نام برده و از اشرف غنی خواسته که با این افراد از نزدیک کار کند. بلینکن هشدار داده نباید فاجعه دهه نود که ناشی از عدم اجماع داخلی افغانستان بود، تکرار شود.

اخیرا آمریکا برای تسریع روند صلح افغانستان طرحی را پیشنهاد کرده که تشکیل حکومت انتقالی را پیش بینی می‌کند. این طرح در کابل با حکومت و رهبران سیاسی شریک شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار