رضا رضایی از رشد ۲۷ درصدی فروش کتاب در طرح زمستانه کتاب امسال با خرید بیش از یک میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال کتاب خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   رضا رضایی گفت : در طرح زمستانه کتاب امسال از هشت کتابفروشی عضو طرح در مجموع یک میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال کتاب خریداری شد که نسبت به طرح پاییزه کتاب رشدی ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد، به طوری که آمار ۳ هزار و ۶۹۱ جلدی فروش کتاب در طرح پاییزه با رشد ۲۰ درصدی در زمستانه کتاب به ۴ هزار و ۴۴۴ جلد رسید.


بیشتر بخوانید 


او گفت: سقف خرید برای هر خریدار در طرح زمستانه کتاب ۹۹، همچون طرح پاییزه ۲ میلیون ریال بود و خریداران در این طرح از ۲۵ درصد یارانه خرید کتاب بهره‌مند شدند.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: کتابفروشی‌ها عضو طرح بابت فروش خود ۴۴۰ میلیون ریال یارانه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردند.

او ادامه داد: این طرح در هر فصل با هدف حمایت از ناشرین و کتابفروشی‌ها و توسعه کتاب و کتابخوانی با حمایت خانه کتاب و ادبیات ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

یاداور می‌شود؛ طرح زمستانه کتاب ۹۹ از ۹ تا ۱۶ اسفند ماه در سراسر کشور اجرا شد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴، برای هدفمند کردن یارانه نشر طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح‌ها کتابفروشی‌ها می‌توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف داده و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارت خانه دریافت کنند.

گفتنی است در خراسان شمالی ۲۷ کتابفروشی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.