مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه شناسایی افراد نیازمند در حوزه بهزیستی را از اولویت‌های این اداره بر شمرد و گفت : در حمایت به موقع افراد تمرکز داریم و تلاش میکنیم آموزش و خدمات موثری به افراد تحت پوشش ارائه کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرحناز محمدی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : شناسایی افراد نیازمند در حوزه بهزیستی و ارائه آموزش‌هایی در زمینه آسیب‌های اجتماعی می تواند موثر و قابل تقدیر باشد.

او گفت : هم اکنون در سطح شهرستان ۷۰ نفر پشت نوبت مستمری داریم که در جهت حل مشکل این افراد تلاش خواهیم کرد.

او افزود : با این وجود سعی در شناسایی افراد جامعه هدف بهزیستی داریم.

۳۳۰۰ نفر از افراد وابسته به مواد مخدر در مراکز نگهداری خدمات دریافت می کنند

مسعود پایدار معاون توسعه امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر شبانه روز ۳۳۰۰ نفر از افراد وابسته به مواد مخدر در مراکز نگهداری و درمان نگهدارنده و مراکز گذری بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند.

او افزود: ۱۵۰ نفر از بهبودیافتگان در مراکز بهزیستی از تسهیلات کم بهره اشتغال زایی بهرمند شده اند که اعتباری بالغ بر ۷۵میلیارد ریال وام پرداخت شده است و سهم شهرستان سنقر ۳میلیارد ریال بوده است.

پایدار ادامه داد: تمام تلاش ما این بوده است که برای این بهبودیافتگان اشتغال پایدار ایجاد کنیم تا بتوانیم از دانش و مهارت آنان در جامعه استفاده کنیم.

 پایدار گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، شهرستان سنقر از لحاظ آسیب اعتیاد، با درجه شیوع متوسط ارزیابی میگردد. تاکنون ۶ محله آسیب خیز در شهرستان سنقر و کلیایی شناسایی شده است و حدود ۴۰ کارتن خواب در این محلات زندگی می‌کنند.

او گفت: ظرفیت مرکز نگهداری معتادین متجاهر (ماده ۱۶) تحت نظارت بهزیستی ۲۰۰ نفر است که از این تعداد ۳۵ نفر از شهرستان سنقر ارجاع شده اند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه گفت نگهداری در مرکز ماده ۱۶یک دوره سه ماهه است و تمام پذیرش‌ها و ترخیص‌ها صرفا با دستور مقام قضایی امکان پذیر است.

این مسئول بهزیستی کرمانشاه یکی از برنامه‌های معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی را پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا این آموزش‌ها در سال ۱۳۹۹ به صورت مجازی با همکاری دستگا‌هایی از جمله میراث فرهنگی، بسیج، فنی و حرفه‌ای و آموزش وپرورش و سایر دستگاه‌ها در شهرستان سنقر برگزار شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.