قالیباف گفت: ما در حوزه نظارتی مجلس به دنبال مچگیری و چوب لای چرخ گذاشتن نیستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان سفر ۲ روزه خود و در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی سفر خود به کردستان گفت: ما هرگز به دنبال این نیستیم که شجاعت را از مدیران بگیریم و به دنبال ایجاد مزاحمت دیوان محاسبات برای مدیران نیستیم.

او افزود: ما با تمام توان پشتیبان مدیران امین و کارآمد هستیم، اما اگر خطایی اتفاق بیفتد باید بخش نظارت به وظیفه ذاتی خود عمل کند لذا دوستان در بخش اجرا، ما را درمجلس در کنار و همراه خود ببینند.

قالیباف، در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: هر موفقیتی که کسب کردیم جایی بوده که مردم در کنار ما بوده اند و هر جا شکست خوردیم جایی بوده که مردم را رها کردیم و گمان کردیم به تنهایی می‌توانیم موفق عمل کنیم.

او با اذعان به دولتی بودن ۸۰% اقتصاد کشور، بر ضرورت حرکت به سمت اقتصاد مردمی تاکید و خاطرنشان کرد: در سیاست گذاری‌ها و قانون گذاری ها، به دنبال تحقق این امر هستیم.

رئیس مجلس یازدهم، پیشبرد کار‌ها بدون نظارت و واگذاری به مردم را امکان ناپذیر دانست و افزود: بروکراسی اداری زنجیری شده به دست و پای مردم، بخصوص در حوزه اقتصادی و اخذ مجوز‌ها که باید یک دوره طولانی را طی کنند.

او در ادامه به اهمیت حوزه کشاورزی و تامین امنیت غذایی اشاره و تصریح کرد: همه اعتقاد داریم که کردستان با تکمیل حلقه‌های کشاورزی می‌تواند نقش موثری در تولید کشور داشته باشد.

قالیباف همچنین با اذعان به اینکه در سیاست‌های ما تکمیل پروژه‌های ناتمام در اولویت قرار دارد، از طولانی بودن زمان آغاز تا تکمیل پروژه‌های عمرانی در کشور به واسطه اعتبارات قطره چکانی انتقاد کرد و گفت: باید تا تکمیل این پروژه ها، هیچ پروژه جدیدی را شروع نکنیم.

او در ادامه، تدوین بودجه ۱۴۰۰ و برنامه هفتم توسعه را ۲ برنامه مهم مجلس عنوان کرد و گفت: حتما برنامه‌ها را طوری پیش خواهیم برد که بودجه را به سمت عملیاتی پیش ببریم.

قالیباف در نتیجه بازدید‌های ۲ روزه خود از کردستان، مباحث جاده، تنش آبی و ارتباطات تحت پوشش تلفن را از جمله مهمترین مشکلات روستا‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: در بودجه ۱۴۰۰ برای روستا‌هایی که تنش آبی و بحث جاده‌ای دارند در شورای برنامه ریزی استان و شهرستان اعتبار تخصیص یابد.

او افزود: وجود چنین مشکلاتی ناشی از اشکالات مدیریتی، برنامه ریزی و اجرایی ماست.

رئیس مجلس در پایان اظهار داشت: یکی از تعهدات ما به مردم این است که شفاف عمل کنیم و مردم از همه اقدامات انجام شده مطلع باشند، لذا باید به جای حرف زدن کار کنیم و اگر قولی می‌دهیم که عملی نمی‌شود مردم باید بدانند که چرا انجام نشده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.