جهاد دانشگاهی آماده همکاری برای کاهش آلودگی پارس جنوبی است

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر گفت: این نهاد می‌تواند در زمینه مدیریت و کاهش آلودگی زیست محیطی با منطقه پارس جنوبی تعامل داشته باشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی احمدی‌زاده رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر در نشست با مدیرعامل و رئیس هیات مدیره مجتمع پالایش گاز فجر جم و مدیران پالایشگاه نهم پارس جنوبی بیان کرد: این نهاد در حوزه محیط زیست پژوهشکده تخصصی و توانمندی دارد و می‌تواند در زمینه مدیریت و کاهش آلودگی زیست محیطی با منطقه پارس جنوبی تعامل داشته باشد.

او ادامه داد: جهاد دانشگاهی می‌تواند بازوی علمی-پژوهشی صنایع نفت و گاز مستقر در استان بوشهر باشد همچنین آماده‌است مرکز آموزش نفت، گاز و انرژی را با هدف افزایش اشتغال‌زایی در استان بوشهر راه‌اندازی کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: صنعت نفت و گاز می‌تواند با اعتماد به توان علمی داخل و اعلام نیازهای خود به آنها، کمک شایانی به تولید فناوری بومی و جلوگیری از خروج ارز از کشور انجام دهد.


بیشتر بخوانید


احمدی‌زاده با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی آماده است در عرصه‌های پزشکی نیز با صنایع نفت و گاز استان همکاری کند، گفت: ‌با توجه به تمرکز صنعت در این استان، وجود مرکز جامع ژنتیک به خوبی در این استان احساس می‌شود.

او افزود: ‌با توجه به وجود آلودگی‌ها در مناطق همجوار صنعت در جنوب استان بوشهر و بیماری‌هایی که ممکن است افراد را در آینده تهدید کند، ذخیره سلول‌های بنیادی به منزله ۳۰سال بیمه برای شخص و خانواده او است که می‌تواند برای درمان بیش از ۸۰ بیماری صعب‌العلاج استفاده شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر بیان کرد: با تعامل صورت گرفته میان جهاد دانشگاهی و وزارت نفت در حوزه آموزش، گواهینامه‌های اعطایی این نهاد دارای استانداردهای مورد تایید است و می‌توان با تعامل در حوزه آموزش و توانمندسازی نیروهای بومی و آموزش کارکنان این منطقه، الگوی نوینی تعریف شود.

رئیس هیات مدیره مجتمع پالایش گاز فجر جم در این نشست تاکید کرد: ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. 

سید محمدمهدی هاشمی افزود: لازم است در ابتدا نیاز صنعت مشخص شود و سپس بر اساس آن، طرح و برنامه‌ریزی برای تامین این نیاز ارائه شود.

او بیان کرد: استقرار صنعت به این گستردگی در عسلویه، در هیچ جای کشور و دنیا وجود ندارد. با این شرایط نباید حتی یک بیکار داشته باشیم اما استان بوشهر با این میزان از بهره مندی همچنان جوانان بیکار زیادی دارد همان طور که در کشور نیز چنین معضلی وجود دارد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.