اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور هشدار قرمز، از تقویت سامانه ناپایدار و بارش‌زا در روز‌های جمعه و شنبه ۲۲ و ۹۹/۱۲/۲۳ در غالب نقاط به‌ویژه شمال و شمال غرب خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور هشدار قرمز، نسبت به وضعیت جوی روز‌های آینده هشدار داد،منطقه اثر این ناپایداری شهرستان‌ها و توابع درگز، قوچان، چناران، جغتای، جوین، خوشاب، فیروزه، کلات، دامنه‌های بینالود و هزار مسجد است.


 طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی ضمن تأکید بر هشدار نارنجی شماره ۴۸ مورخ ۹۹/۱۲/۱۸ سامانه در حال گسترش به شمال‌شرق کشور از جمله خراسان رضوی در روز‌های جمعه و شنبه ۲۲ و ۹۹/۱۲/۲۳ تقویت خواهد شد؛ با توجه به شرایط و نحوه تأثیرگذاری ناشی از فعالیت این سامانه احتمال بروز خسارت در برخی از نقاط به‌ویژه نواحی شمال و شمال غرب استان بیشتر از سایر نقاط خواهد بود.

توصیف ناپایداری مورد انتظار شامل تقویت سامانه ناپایدار و بارش‌زا در روز‌های جمعه و شنبه ۲۲ و ۹۹/۱۲/۲۳ در غالب نقاط به‌ویژه شمال و شمال غرب خراسان رضوی و منطقه اثر شهرستان‌ها و توابع درگز، قوچان، چناران، جغتای، جوین، خوشاب، فیروزه، کلات، دامنه‌های بینالود و هزار مسجد است.

بر این اساس، وزش باد شدید با احتمال بروز خسارت، وقوع بارش‌های رگباری باران توام با رعد و برق و بارش تگرگ، آبگرفتگی، افزایش آب رودخانه‌ها، سیلاب و از بعدازظهر جمعه بارش برف، کولاک برف، کاهش دید، لغزندگی، احتمال انسداد محور‌های مواصلاتی وکاهش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سلسیوس، مخاطرات پیش‌بینی شده در این هشدار هستند.

زمان شروع هشدار قرمز جمعه ۹۹/۱۲/۲۲ است که تا اواخر وقت شنبه ۹۹/۱۲/۲۳ ادامه دارد.

انتهای پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.