مدارس و دانشگاه‌های افغانستان که به دلیل گسترش موج دوم کرونا تعطیل شده بود، برای جبران درس‌های عقب‌مانده و برگزاری امتحانات بازگشایی شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مدارس و دانشگاه‌های افغانستان که به دلیل گسترش موج دوم کرونا تعطیل شده بود، برای جبران درس‌های عقب‌مانده و برگزاری امتحانات بازگشایی شد.

سال تحصیلی مدارس همه ساله در افغانستان از ۲۲ مارس آغاز و در ۵ دسامبر پایان می‌یابد (۲ حمل/ فروردین تا ۱۴ قوس/ آذر)، اما شیوع کرونا باعث شد که مدارس در سال گذشته تا ۶ اوت تعطیل و در فصل پائیز نیز بار دیگر فعالیت آموزشی متوقف شود.

وزارت آموزش عالی افغانستان نیز در اطلاعیه‌ای از تمام دانشجویان دانشگاه‌های خصوصی و دولتی خواسته است که از شنبه با حضور در دانشگاه‌ها فعالیت درسی را آغاز کنند.

این در حالی است که برخی از کارشناسان درباره بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و احتمال شیوع دوباره کرونا در این کشور هشدار داده اند.

وزارت آموزش و پرورش افغانستان پیش از این نیز اعلام کرده بود که توزیع ۹۰۰ هزار جلد کتاب درسی را در ۹ ولایت افغانستان به دانش آموزانی که زبان آن‌ها به جز فارسی و پشتو است آغاز کرده است.

بر اساس آمار وزارت بهداشت افغانستان، مجموع مبتلایان به کرونا در این کشور به ۵۵ هزار و ۸۹۴ تن رسیده که دو هزار و ۴۵۱ تن جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.