آرد مورد نیاز نوروز خبازان تا ۲۵ اسفند توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،عباسعلی وفاایی نژاد مدیر کل غله مازندران با بیان اینکه گندم مورد نیاز نانوایی‌ها تخصیص پیدا کرده و آرد نیز در حال حمل است، گفت: آرد مورد نیاز خبازی‌های استان برای تعطیلات نوروزی تا ۲۵ توزیع می‌شود و نانوایی‌ها تا ۱۵ فروردین نیازی به تخصیص آرد ندارند.

او یکی از دغدغه‌هایی مردم را تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها اعلام و با بیان اینکه این دغدغه تا حدود زیادی رفع شده است، افزود: برخی واحد‌ها خودسرانه و بدون برنامه واحد‌های خود را تعطیل می‌کردند که این امر موجب نارضایتی مردم در تامین نان می‌شد.

مدیر کل غله مازندران ادامه داد: طرح تشدید نظارت بر فعالیت‌های خبازان با همکاری فرمانداران و عوامل نظارتی مدتی است اجرایی شده و تا حدود زیادی تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها کم شده است.

وفایی نژاد با بیان اینکه فعالیت خبازان در تعطیلات نوروزی مانند روال عادی خواهد بود، گفت: نانوایی‌ها ماهانه ۴ روز و بر اساس برنامه‌ای که به آن‌ها ابلاغ شده است می‌توانند تعطیل باشند.

او افزود: نانوایی‌ها موظف هستند روز و ساعات تعطیلی، میزان سهمیه آرد خود را در تابلویی که در معرض دید مردم است نصب کنند.

مدیر کل غله مازندران از مردم خواست هر گونه تخلف شامل تعطیلی خودسرانه، بی کیفیت بودن نان و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی را به سامانه پیامکی ۱۳۹۴، ۳۰۰۰ به اداره غله اعلام کنند.

وفایی نژاد، مازندران را جز ده استان برتر مصرف کننده گندم کشور دانست و افزود: نیاز استان به گندم حدود ۴۴۰ هزار تن است که ۶۱ هزار تن در مازندران تولید و بقیه از استان‌های گلستان و فارس و بخشی نیز از گندم‌های وارداتی تامین می‌شود.

او با بیان اینکه تنوع گندم‌های وارداتی سبب تغییر احتمالی در کیفیت نان می‌شود، ادامه داد: با توجه به اینکه ۸۰ درصد گندم مورد نیاز مازندران از سایر استان‌ها تامین می‌شود تغییر کیفیت گندم می‌تواند سبب تغییر کیفیت آرد و نان شود به همین دلیل بهترین راهکار تلاش رسیدن به خودکفایی در تولید گندم مورد نیاز در استان است.

مدیر کل غله مازندران مصرف آرد استان را بیش از ۳۰ هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به حجم زیاد مصرف آرد در استان مدیریت آن نیازمند سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مناسب است و امسال با تدابیری که شرکت بازرگانی دولتی ایران داشت مشکلی در تامین آرد نداشتیم.

او افزود: حدود ۷۵ هزار تن گندم کیفی به عنوان ذخیره استراتژیک در استان موجود است و با توجه به میزان ذخیره گندم هیچ دغدغه‌ای رای تامین آرد نداریم.

 


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.