رییس بیمارستان فوق‌تخصصی الزهرا (س) زاهدان گفت: ماهانه حدود ۱۲۰ نوزاد نارس و کم وزن برای درمان و پیشگیری از نابینایی در این بیمارستان پذیرش می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،علیرضا مالکی رییس بیمارستان فوق‌تخصصی الزهرا (س) زاهدان گفت: ماهانه حدود ۱۲۰ نوزاد نارس و کم وزن برای درمان و پیشگیری از نابینایی در این بیمارستان پذیرش می‌شوند.

او گفت: بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان یکی از قدیمی‌ترین و مجهزترین مراکز کشور در درمان مشکلات چشمی نوزادان نارس است.

او افزود: نوزادانی که با وزن کمتر از ۲ کیلوگرم و زودتر از ۳۴ هفتگی (در هشت ماهگی یا زودتر) متولد می‌شوند لازم است تا برای بررسی سلامت شبکیه تا ۶ هفته پس از تولد به متخصص چشم پزشک ارجاع شوند.

رییس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان بیان کرد: نوزادان به‌دلیل عدم تشکیل عروق چشمی در صورت تشخیص ندادن تشکیل ناصحیح این عروق دچار جداشدگی شبکیه و در نهایت نابینایی غیرقابل درمان می‌شود.

او با بیان اینکه بیمارستان فوق تخصصی الزهراء (س) پس از بیمارستان فارابی تهران قدیمی‌ترین بیمارستان چشم پزشکی کشور در درمان رتینوپاتی نوزادان نارس است خاطرنشان کرد: مشکلات چشمی نوزادان اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان است.

مالکی تاکید کرد: متخصصان خبره و زبده و همچنین تجهیزات مناسب و به‌روز برای درمان و جلوگیری از نابینایی این نوزادان در بیمارستان چشم پزشکی الزهرا (س) زاهدان وجود دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار