اداره کل میراث فرهنگی و آموزش و پرورش استان قزوین به منظور اجرای برنامه‌های مشترک برای توانمندسازی افراد گروه سنی هدف سوادآموزی در زمینه آموزش و اشتغال تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علیرضا خزائلی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: در تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش و پرورش که در زمینه اجرای اصول سی و سوم قانون اسای مبنی بر دسترسی تمامی شهروندان به آموزش عمومی منعقد شد، هم‌افزایی و استفاده از امکانات و ظرفیت‌های دو دستگاه برای آموزش رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی به سوادآموزان و فراهم آوردن زمینه مناسب برای ایجاد اشتغال در این حوزه مورد تاکید قرار گرفت.

خزائلی افزود: برخورداری هنرآموختگان از بیمه روستائیان و عشایر پس از اخذ مدرک، تامین مربی مورد نیاز برای آموزش مهارت‌های نیازسنجی شده و نظارت بر تولیدات صنایع‌‎دستی در مراکز یادگیری محلی، صدور گواهینامه پایان دوره آموزشی و اعطاء کارت مهارت و پروانه تولید انفرادی از جمله موضوعات این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

او افزود: همچنین فراهم آوردن زمینه شرکت هنرآموزان در نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی با شرایط ویژه و معرفی آن‌ها به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات از دیگرموضوعات مورد تاکید در این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم نامه در ۸ ماده و برای مدت سه سال به امضا مدیران کل دو دستگاه رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.