مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان شیوع کرونا را از مهمترین دلایل کاهش قاچاق سوخت در خراسان جنوبی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،مردانی مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان در سومین جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵هزار بازدید، کنترل کیفی و کمی، بازرسی با همکاری دستگاه‌های مربوطه در سطح استان انجام شد که منجر به کاهش چشمگیر قاچاق در حوزه‌های مختلف از جمله سوخت شده است.

او با بیان اینکه  پرونده‌های قاچاق سوخت نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته است ، افزود:شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و به تبع آن اعمال برخی محدودیت‌های تردد، قرنطینه شهر‌ها و عدم ورود و خروج خودرو‌ها از دیگر دلایل کاهش قاچاق در استان بوده است.

مردانی با بیان اینکه هیچ مشکلی برای تامین گاز مایع در استان نداریم گفت:افرادی که با شناسه صنفی در سامانه سدف ثبت نام کنند مشکلی برای تامین سوخت گاز مایع آنان نداریم.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان افزود:فرآورده‌های نفتی براساس جامعه هدف هر سال اختصاص داده می‌شود که گاز مایع هم خارج از این موضوع نیست.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: برای مصارف غیر خانگی اصناف و صنعت نیز باید جهت ثبت نام به سامانه سدف مراجعه و نسبت به کاربرد و سایر اطلاعات درخواستی اقدام که پس از تایید، سوخت مورد نیاز خود را به صورت ماهانه تهیه کنند.

مردانی گفت:آن دسته از مصرف کنندگان صنفی و صنعتی که فاقد پروانه و جواز کسب مورد تایید هستند فرصت یک ماهه داشتند تا نسبت به اخذ مجوز لازم و ثبت نام در سامانه سدف جهت تهیه گاز مایع خود اقدام کنند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان درادامه گفت:متاسفانه بسیاری از این صنوف سیار به دلیل پرداخت مالیات وعوارض تمایلی برای ثبت نام در این سامانه ندارند.

او گفت:سامانه‌ای یکپارچه برای ثبت هرگونه درخواست فرآورده‌های نفتی از بخش‌های مختلف مصرف در نظر گرفته شده است که از سال‌های گذشته عملیاتی شده و در حال اجرااست.

مردانی درادامه گفت:از ابتدای امسال ۸جلسه کارگروه سوخت در استان تشکیل و ۱۳جلسه کمیته تخلفات برگزار شده است و به ۳۷۳پرونده در این حوزه رسیدگی انجام شده است.

مردانی عنوان کرد: همچنین در این مدت هزار و ۳۰۳ کارت های سوخت رفع مسدودی شدند.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: قاچاق سوخت ، گاز مایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار