رئیس اتحادیه کانون وکلا گفت: در حال حاضر ۲۵ کانون وکلا در سطح کشور فعال است و به زودی کانون وکلا در هرمزگان، سمنان، تهران و خراسان رضوی نیز مستقل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر کوشا رئیس اتحادیه کانون وکلا در سفر به شهرکرد با بیان اینکه اتحادیه سراسری کانون وکلای ایران به صورت رسمی از سال ۸۲ شروع به کار کرده است، اظهار داشت: تمام اعضای هئیت مدیره کانون‌ها جمع و شخصی را به عنوان رئیس، دو نفر نایب رئیس و دو نفر را به عنوان بازرس انتخاب می‌کنند.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ کانون وکلا در سطح کشور فعال است، افزود: قرار است کانون وکلا در هرمزگان، سمنان و تهران و خراسان رضوی نیز مستقل شوند.


بیشتر بخوانید


کوشا ضمن تعامل خوب سازمان وکلا با قوه‌قضاییه اضافه کرد: حضور آیت‌الله رئیسی در قوه قضاییه تعامل کانون با این قوه را بهتر کرده است، اما دغدغه اصلی کانون، استقلال است چراکه ما یک نهاد غیرحاکمیتی هستیم و هیچ بودجه‌ای به این کانون اختصاص داده نمی‌شود، اما براساس قانون حاکمیت موظف است یکسری نظارت‌هایی را انجام دهد.

او ادامه داد: وکیل در بیان گفتار، نوشتن لوایح و انتخاب موکل مستقل است و در چارچوب قانون باید به وظایف خود عمل کند، اما کسی نمی‌تواند موضوعی را به وکیل تحمیل کند.

کوشا با اشاره به تعامل کانون وکلا با مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر طرح‌هایی در مجلس در دست بررسی است که برای وکلا تهدید آمیز است و موسسات حقوقی غیرمجاز که تشکیل شده‌اند دلالی می‌کنند و وکیل را به گونه‌ای دیگر جلوه می‌دهند چرا که با دریافت پول‌های هنگفت از مردم چهره وکالت را مخدوش کرده‌اند.

او با بیان اینکه قوه مجریه هم لوایحی را تهیه می‌کند که سعی دارد نهاد وکالت را مورد حمله قرار دهد، افزود: سریال‌هایی نیز در مورد وکالت تهیه می‌شود که خیلی منصفانه نیست که انتظار داریم رسانه‌ها تنویر افکار عمومی کنند و جنبه‌های مثبت و منفی وکلا را بیان کنند.

کوشا با بیان اینکه رسانه‌ها قوه چهارم کشور و تعیین کننده سه قوه است اضافه کرد: رسانه‌ها نباید تخریب کنند بلکه نقد کنند و نقاد باشند.

۱۸۰ وکیل بیکار در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

تقی مبینی رئیس کانون وکلای چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: از مهرماه سال ۹۱ کانون استان با ۱۸۰ وکیل شروع به کار کرد و در حال حاضر ۲۷۰ وکیل در کانون حضور دارند.

او با اشاره به تخلفات وکلای استان ادامه داد: از مجموع ۲۷۰ وکیل کانون از زمان استقلال کانون استان تاکنون تنها ۵ پروانه وکالت در استان به صورت کامل و یا برای مدتی ابطال شده است، از مجموع ۲۷۰ وکیل استان ۱۸۰ وکیل بیکار محض هستند و حتی یک پرونده برایشان نمی‌رود.

مبینی با بیان اینکه چرا دانشجوی حقوق کم پذیرفته می‌شود گفت: در کشور سالانه حدود ۸۰ هزار دانشجوی حقوق پذیرفته می‌شود و بعد از فارغ‌التحصیلی بیکار می‌شوند، اما با توجه به اینکه در حال حاضر ۱۰ هزار قاضی در کشور کار می‌کنند و ۹۰ هزار قضات کم داریم کسی انتقاد و یا سوال نمی‌کند که چرا دانشجوی رشته قضات پذیرفته نمی‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار