از ابتدای امسال تا کنون یک هزار و ۴۰۰ مورد پایش از مراکز دفع پسماند انجام و ۱۹۴ مورد اخطار به شهرداران، دهیاران و بخشداران ارائه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: پسماند‌های عفونی بیمارستان‌ها و بخش خصوصی جداسازی و بی‌خطرسازی می‌شود.

او افزود: امسال یک هزار و ۴۰۰ پایش از مراکز دفع پسماند انجام، ۲۷ مورد مکان‌یابی دفن زباله، و ۱۹۴ مورد اخطار به شهرداران، دهیاران و بخشداران ارائه شد و ۱۵ مورد آن‌ها به مراجع قضایی معرفی شدند.


بیشتر بخوانید


احمدی اضافه کرد: امسال تاکنون ۳۲۳ پرونده تخلف زیست محیطی تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شده است.

او ادامه داد: در ۱۱ ماه گذشته، بیش از دو هزار مجوز تاسیس یا بهره‌برداری صنعتی در استان صادر و دو هزار و ۷۴۶ مورد پایش مراکز خدماتی، صنعتی و تولیدی انجام و ۹۹ مورد اخطار در این زمینه صادر شده است.

احمدی با اشاره به پیگیری‌های حفاظت محیط زیست در ارتباط با خط انتقال نفت مارون به اصفهان و حادثه شکستگی لوله نفت در سرخون شهرستان اردل، گفت: پس از وقوع حادثه، از شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه اصفهان در مورد جمع‌آوری و پاکسازی خاک‌های آلوده و تعویض خطوط در راستای پیشگیری از وقوع دوباره حادثه پیگیری‌های لازم صورت پذیرفته و اجرای آن در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته است.

او افزود: ذخیره‌گاه زیست کره تنگ صیاد، سبزکوه حدود یک‌سوم مساحت کل استان را دربرگرفته، و با وجود داشتن طرح مطالعاتی و ثبت در یونسکو به عنوان یکی از قابلیت‌های بالقوه درجنبه‌های مختلف استان مطرح است.

احمدی با اشاره به شناسایی بیش از هزار و ٤۰۰ گونه گیاهی و بیش از ۴۱۲ گونه جانوری در استان، اضافه کرد: تنوع زیستی ارتباط تنگاتنگی با توسعه پایدار و مباحث مربوط به اقتصاد، سیاست، کشاورزی، سلامت و امنیت دارد.

او با اشاره به اهمیت آموزش محیط زیست در جامعه ادامه داد: حفاظت برای نسل‌های آینده نیازمند تلاش همگانی است.

احمدی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست آموزش‌های زیست محیطی را در تمام قشر‌ها از مهدکودک تا آموزش‌های عالی و همچنین جوامع محلی با جدیت پیگیری می‌کند و گروه‌های هدف را با توجه به نیازمندی‌ها شناسایی می‌کند تا با تداوم آموزش این فرهنگ ارتقا پیدا کند.

او با اعلام اینکه مشاهده بیش از ۳۰ گونه پرنده جدید در استان ثبت ملی شده است افزود: تالاب‌های چغاخور و گندمان احیا شده اند و برنامه جامع مدیریت زیست بومی برای این تالاب‌ها نیز تدوین شده است.

احمدی با بیان اینکه در سال ۹۹ کمترین آتش‌سوزی در عرصه‌های تحت حفاظت محیط زیست استان نسبت به ۱۰ سال گذشته در استان رخ داده است، اضافه کرد: این مهم با برنامه‌ریزی و تلاش مسئولان استان در کنار همت مردم و جوامع محلی محقق شده و شناسایی نقاط حساس آتش‌سوزی استان نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار