رئیس اداره مخابرات شهرستان جلفا گفت: ۲۵ سایت تلفن همراه شهرستان طی امسال به تکنولوژی ۳G و ۴G مجهز شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، فرهودی  رئیس اداره مخابرات شهرستان جلفا گفت: از محل اعتبارات همراه اول طی امسال  ۲۴ سایت شهرستان جلفا به ۳G و ۴G و یک سایت هم از محل اعتبارات USO وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ۴G ارتقا یافتند.

او  در تشریح عملکرد شهرستان جلفا طی امسال افزود: از سال‌های قبل، امکانات واگذاری FTTH (فیبر نوری به منزل) در منطقه آزاد ارس به واحد‌های صنعتی و تجاری فراهم شده و طی امسال  به ۵۹ واحد تجاری و خدماتی سرویس FTTH واگذار شده است.

او  با بیان اینکه توسعه شبکه تلفن ثابت از دیگر اولویت‌های مخابرات است،گفت: با واگذاری ۱۰۸۷ خط تلفن در سطح شهرستان طی امسال ، تعداد تلفن‌های ثابت شهرستان به ۳۲۷۷۶ مشترک افزایش یافته است.

فرهودی گفت: توسعه امکانات واگذاری اینترنت پر سرعت در روستا‌ها از اولویت‌های اصلی مخابرات بوده و در این راستا در هشت روستا امکانات واگذاری اینترنت پر سرعت توسعه پیدا کرده است.

او گفت: در روستای کمار علیا با نصب و راه اندازی کافو نوری امکان ارائه سرویس اینترنت پر سرعت فراهم شد و در مجموع  به بیش از ۲۸۰۰ خانوار شهرستان اینترنت پر سرعت اعم از ADSL و VDSL واگذار شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.