مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان یزد گفت: فعالیت‌های صنعتی منشاء شیوع ویروس‌های جهش‌یافته کرونا در استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، گفت: شیوع اولیه ویروس‌های جهش‌یافته کرونا به‌ سبب فعالیت‌های صنعتی در استان رخ‌داده است و صنعت گردشگری در این زمینه سهم ناچیزی دارد.

او افزود: شیوع اولیه ویروس‌های جهش‌یافته کرونا به‌ دلیل‌ فعالیت‌های صنعتی و در شهرهای صنعتی رخ‌داده، این در حالی است که صنعت گردشگری سهم ناچیزی از میزان ابتلا در استان را به خود اختصاص داده، اما توجه عمومی و انگشت اتهام به سمت این صنعت معطوف شده است.

فاطمی در تأیید این سخن از عدم ابتلای حتی یک مورد مسافر در تورها و اماکن اقامتی مجاز خبر داد و بیشترین نگرانی موجود را متوجه مقاصد غیرمجاز گردشگری دانست.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه‌های کنترلی در ایام نوروز، استعلام گردشگران و تشخیص افراد مبتلا بر اساس تست سامانه جانا و ماسک است که بر اساس اطلاعات هویتی فرم‌های مربوطه و QR کد، قابل‌ پیگیری و رهیابی است.

او افزود: تصمیمات مرکز، شرایط متغیر کشوری و استانی، واکنش‌ها و پیام‌های مؤثر از جمله عوامل نبود امکان تصمیم‌گیری تخصصی در موضوعات مختلف ایام پیش‌ رو است، در حالی‌ که گردشگری جزو ده تهدید زیستی اصلی استان یزد گزارش نشده و تردد اتباع خارجی در حوزه درمان، ورود مواد غذایی در مسیر ترانزیت و سرویس مشترک بین‌ راهی بیشترین آمار خطر آفرینی را به خود اختصاص داده است.

فاطمی ادامه داد: یزد در زمره استان‌هایی قرارداد که بیشترین تعطیلی اماکن گردشگری را اعمال کرده و نقش متشنج افکار عمومی در این اقدام بی تأثیر نبوده است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.