مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد گفت:مبارزه پیش بهاره با آفات و بیماری‌های گیاهی یکی از راه‌های مناسب برای کنترل عوامل خسارت‌زای گیاهی است.

کریمی مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: سمپاشی درختان بعد از گذشتن اثر یخبندان و قبل از تورم جوانه‌ها تاثیر بسیار خوبی در کاهش آفات و بیماری‌های گیاهی داشته و نقش بسزایی در کاهش مصرف سموم نباتی و تولید محصول سالم دارد.

کریمی ادامه داد: کشاورزان به اهمیت مبارزه پیش بهاره پی برده و همه تلاش خود را برای ممانعت از افزایش عوامل خسارت زای باغی معطوف سازند.

او افزود: در استان باغداران در تولید عمده محصولات باغی از جمله زردآلو، بادام، سیب، انگور، آلبالو، گیلاس، انار، انجیر، به، گلابی، هلو، شلیل، گوجه درختی و گردو فعالیت می‌کنند.

کریمی ادامه داد:  مبارزه پیش بهاره کنترل جمعیت آفات و بیماری‌های گیاهی در سطح باغات میوه با استفاده از سم پاشی ترکیبات مس، روغن ولک انجام شده و عملیات سم پاشی در بقیه باغات ادامه دارد.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد گفت:  باغداران لازم است به اطلاعیه‌های فنی ارایه شده توسط امور باغبانی و واحد حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاه پزشکی که در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند، توجه کنند.

او اضافه کرد: بهتر است با‌غداران در فرصت مناسب نسبت به اجرای مبارزه پیش بهاره به صورت عمومی اقدام کرده تا محصول سالم با کمترین آثار خسارت آفات و بیماری‌ها و کاهش مصرف سموم نباتی تولید شود.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.