رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال سرقت از منزل در استان ۴۰ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ حسینی رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به هشدار‌های پلیس در خصوص افزایش ایمنی منازل گفت: احساس امنیت، عدم تجهیز امکانات پیشگیری از سرقت و باز گذاشتن درب منازل و مغازه‌ها از دلایل افزایش سرقت در استان است.

او با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و شروع خانه تکانی افزود: مردم برای تمیزکاری منازل خود از افرادی کمک بگیرند که مورد تأیید نیروی انتظامی هستند و همینطور از قرار دادن وسایل با ارزش و کلید منزل در دست افراد غریبه خودداری کنند.

سرهنگ حسینی اظهار کرد: مردم نسبت به نصب ابزار‌های کنترکی و حفاظتی منازل خود و مجهز کردن درب‌های ورودی به قفل ضد سرقت اقدام کنند، زیرا با این کار سارقین از ورود به منازل ناکام می‌مانند.


بیشتر بخوانید


رئیس آگاهی خراسان جنوبی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی سرقت از منازل تصریح کرد: با سپردن پول و جوهرات خود به صندوق امانات بانک‌ها می‌توانید از سرقت سایر وسایل منزل خود جلوگیری کنید.

او با بیان این که پلیس با مجرمان برابر قانون برخورد می کند ادامه داد: شهروندان در صورت مواجهه با سرقت مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های ۱۱۰ گزارش دهند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۴۱ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
افزایش سرقت و سایر جرائم اجتماعی به عوامل متعدد بستگی دارد. تفکر و شیوه زندگی براساس احترام به حقوق و شخصیت دیگران و تعهد در قبال مسئولیتهای اجتماعی صرفنظر از اعتقادات دینی، مهمترین ویژگیهای مشترک افراد یک تمدن امن و روبه پیشرفت است. وقتی اخبار بداموز مانند دزدی و اختلاس در سطوح مختلف مسئولین در جامعه الگوی رفتاری افراد میشود، نباید انتظار قبح دزدی در جامعه داشت. دروغ و کلاهبرداری که شکلی از دزدی و بشدت درحال رواج است، دزدیهای تعریف شده را موجه و قابل اغماض جلوه میدهد. ضعف حضور و عملکرد پلیس در سطح شهرها و جولان سارقین در ساعات مختلف شب ، امنیت را به حداقل رسانده و بفرض دستگیری یک سارق که نباید خراشی به بدن دزد محترم وارد شود، دادگاه با دیده اغماض دوران بد اقتصادی، انها را به مجازات لازم نمیرساند و این امر باعث جسارت بیشتر سارقین میشود. ساعت 3 نیمه شب دزدگیر خودرویم در کنار خیابان بصدا درامد از طبقه بالا نگاه کردم ، دزدی مشغول باز کردن درب بود، داد زدم چه میکنی خیلی خونسرد گفت دزدی! و تا پایین امدم با پیچ گوشتی به درها خسارت زده بود و سوار موتور همراهش فرار کرد. در مورد دیگر، سارقی از منزل یکی از اقوام قریب 800 میلیون تومان وسیله سرقت کرده بود با اینکه از طریق دوربین و یک شاهد محکوم شد اما وی انکار میکرد و پلیس گفت حق اقرار گرفتن نداریم!
آخرین اخبار