جمعی از مسئولان اقتصادی سیستان و بلوچستان با هیئتی از کشور پاکستان در راستای ارتقای معیشت مرزنشینان در مرز کوهک سراوان با هم دیدار داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،زنگنه معاون اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در این دیدار گفت: کشور پاکستان از کشور‌های است که برای ما، افزایش مبادلات مرزی و تعاملات اقتصادی به همراه دارد.

زنگنه افزود: بر اساس توافق انجام شده و مذاکراتی که در دوماه گذشته با کشور پاکستان داشتیم، خوشبختانه به تفاهماتی در رابطه با بازگشایی بازارچه‌های مرزی خرده فروشی رسیدیم.

او گفت: شش نقطه مورد پیشنهاد قرار گرفته و قرار است در فاز اول دو نقطه بازگشایی شود و با فاصله زمانی کوتاه هر شش نقطه را بازگشایی کنیم.

او با تاکید براینکه ارتقای معیشت مرزنشینان، افزایش مبادلات مرزی و رسیدن به چشم انداز پنج میلیارد دلاری در برنامه کار ماست، گفت: مرز پیشین در سرباز هم در همین راستا به زودی بازگشایی می‌شود

ماریا قاضی نماینده وزارت بازرگانی تجارت ایران، افغانستان و آسیای مرکزی هم گفت: برای بهبود شرایط معیشتی مرزنشینان با راه ندازی شش بازارچه مرزی به توافق رسیدیم و تمام تلاش‌های برای ارتقای معیشت مرزنشینان دو کشور انجام می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار