یک زن سوئدی به دلیل بردن بدون مجوز کودک ۲ ساله‌اش به اردوگاه‌های داعش در سوریه به زندان محکوم شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک زن سوئدی به دلیل بردن کودک دو ساله خود به اردوگاه‌های گروه تروریستی داعش در سوریه به سه سال زندان محکوم شد.

گفته می‌شود این زن در سال ۲۰۱۴ تحت عنوان رفتن به تعطیلات در ترکیه فرزند دو ساله خود را بدون اجازه همسرش، به منطقه تحت کنترل داعش در سوریه برده است. این زن سوئدی و فرزندش تا پایان سال ۲۰۱۷ در اردوگاه‌های داعش در سوریه می‌مانند.

دادگاه منطقه‌ای لوند اعلام کرد این جنایت باید جدی تلقی شود، زیرا کودک از محیط معمول خود خارج شده و به کشوری منتقل شد که در زمان ربودن درگیری مسلحانه در آنجا وجود داشته است و در آنجا هیچ ارتباطی با پدرش نداشته است.

این زن که اقدام جنایتکارانه خود را انکار می‌کند، معتقد است که در شرایط اضطراری چنین تصمیمی را گرفته است. دادگاه سوئد این زن را به پرداخت ۶۰.۰۰۰ کرون (۷۰۰۰ دلار) خسارت به همسرش محکوم کرد.

به گفته دادستانی سوئد، این زن به قصد پیوستن به گروه تروریستی داعش به سوریه رفته است. اما این زن ادعا می‌کند پس از یک بحران روحی گرایشات مذهبی پیدا می‌کند و از اتفاقات سوریه بی اطلاع بوده است و تنها می‌خواسته برای چند روز به آنجا برود و "جامعه واقعی مسلمان" را از نزدیک ببیند.

این زن ۳۱ ساله سوئدی در فاصله سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰، در اردوگاه‌های تحت کنترل کرد‌ها اقامت داشته و بعد‌ها موفق می‌شود با سه فرزند خود (دو نفر از آن‌ها در سوریه متولد شدند) به ترکیه فرار کند. به از آنجا به سوئد بازگردانده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار