به دلیل مرز‌های مشترک وسیع و مراودات فامیلی زیاد بین مردم دو استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان، خطر انتقال بیماری به استان‌های همجوار و مرکز کشور از طریق آلوده شدن چهارمحال و بختیاری نیز وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش شیوع بیماری کرونا از نوع جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی در استان خوزستان و همجواری چهارمحال و بختیاری با این استان، از افزایش نگرانی‌ها با شدت گرفتن بیماری در خوزستان خبر داد.

او افزود: به دلیل مرز‌های مشترک وسیع و مراودات فامیلی زیاد بین مردم دو استان چهارمحال بختیاری و خوزستان، ضمن قرار گرفتن استان در معرض خطر جدی، خطر انتقال بیماری به استان‌های همجوار و مرکز کشور از طریق آلوده شدن چهارمحال و بختیاری نیز وجود دارد.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: اکثر مبتلایان به ویروس جهش یافته در استان یا به استان خوزستان سفر و یا میزبان مهمان از این استان بوده اند لذا به هم استانیان تذکر داده می‌شود از مسافرت و پذیرش مهمان از این استان جدا خودداری کنند.

او ادامه داد: درحال حاضر ویروس کرونا بشکل گسترده در تمامی نقاط کشور وجود دارد لذا مسافرت‌های بین شهرستانی و استانی به انتشار سریع بیماری دامن می‌زند.

شیرانی با بیان اینکه بیشترین نقش را در کنترل شیوع بیماری خود مردم با پرهیز از برگزاری تجمعات و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ایفا می‌کنند افزود: مسئولین نیز موظف به کنترل مبادی ورودی هستند.

او اضافه کرد: درحالی که تردد خودرو‌ها و اعمال محدودیت‌ها در مبادی ورودی در حال انجام است، متاسفانه برخی با استفاده از میانبر‌ها و جاده‌های فرعی همچنان مبادرت به تردد می‌کنند.

شیرانی در ادامه از شورا‌های شهر و روستا، صاحب نفوذان، بزرگان و معتمدین محلی خواست در تذکر به مردم و جلب مشارکت آن‌ها برای همراهی با مسئولین و کنترل تردد‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همکاری کنند تا به نحو موثرتری از انتشار بیماری کرونا پیشگیری بعمل آید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار