رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شمسی پور گفت: در بحث تقلب‌های علمی استادان بیش از هر فرد دیگری مقصر هستند.

احمدرضا حقیقی رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید شمسی پور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جریان تقلب‌های علمی در فضای دانشگاهی مانند خرید و فروش پایان نامه‌ها اظهار کرد: وزارت علوم با تدوین آئین تخلفات پژوهشی برای مقابله با تقلب‌های علمی در فضای دانشگاهی گامی موثر برداشته است.

او افزود: در بحث تقلب‌های علمی ۲ نفر، یعنی دانشجو و بیش از آن استاد مقصر است، استادانی که با دانشجویان کار می‌کنند بهتر از هر کسی می‌دانند که آن رساله یا مقاله کار دانشجویان آن هاست یا خیر، بنابراین نقش استادان راهنما در این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

حقیقی با بیان اینکه در بحث تقلب‌های علمی استادان بیش از هر فرد دیگری مقصر هستند، تاکید کرد: اگر استادان نظارت کامل روی فرآیند کار دانشجویان داشته باشند به راحتی می‌توانند در مقابل تقلب‌های علمی بایستند بنابراین از آن جایی که وزارت علوم گام‌های موثری طی چند سال اخیر برای مقابله با این موضوع برداشته است، اما باید بسیار جدی‌تر نسبت به آن اقدام کرد.

رئیس دانشکده شمسی پور فنی و حرفه‌ای درباره مضرات تقلب‌های علمی برای آینده جامعه علمی در کشور گفت: خصارت ناشی از فساد در آموزش و تربیت نیروی متخصص بسیار ویرانگرتر از فساد در سایر بخش‌ها است. قطار پیشرفت جامعه از ریل خارج می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
ایشون اصلا با دانشجویان تحصیلات تکمیلی سروکار ندارد ضمنا خوبه که سابقه خود ایشون را هم برررسی فرمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
این فاجعه یکی از مشکلات دانشگاه آزاده و در واحد تهران مرکزی با پیگیریهای یکی از اساتید ، تاکنون تعداد87 پایان نامه ارشد تنها در سال 1396 دریکی از دانشکده ها کشف شده که بین 80 تا 100 درصد کپی برداری میباشد.
آخرین اخبار