مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه برنامه ریزی‌های لازم در حوزه تردد برای ایام نوروز انجام و بررسی شده است، گفت: همانند گذشته این آمادگی را داریم که بتوانیم شرایط مورد نیاز را اجرایی کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا سیاهپور با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بحث محدودیت در ورودی و خروج‌شهر و ایمنی سازی را دنبال کرده است، گفت: در ابتدای شیوع کرونا، کاهش سفر و محدودیت سفر به شهر‌ها و استان‌های قرمز در دستور کار قرار گرفت و شاهد کاهش سفر تا ۹۰ درصد در دوماه اول شیوع این بیماری بودیم.

او اظهار  کرد: در ادامه با افزایش سفر‌های عمومی، بخشی از نگرانی‌هایی که در بحث جابجایی مسافر و ورشکستگی شرکت‌ها ایجاد شده بود، بهبود یافت.

کاهش ۳۰ درصدی سفر در تابستان امسال

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، تابستان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال با کاهش ۳۰ درصدی سفر و مسافر در فارس مواجه بودیم و در سه ماهه سوم (پائیز) نسبت به مدت مشابه سال قبل، این کاهش ۱۰ درصد بوده است.

سیاهپور با اشاره به رعایت اصول بهداشتی قبل و طول سفر و ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری و تب سنجی مسافران، گفت: صندلی‌ها در حوزه جاده‌ای، ریلی و هوایی با ۵۰ درصد کاهش ظرفیت مواجه شد و محدودیت ورود و خروج چندین بار در طول این مدت داشتیم.

او در خصوص جذب تسهیلات کرونایی نیز گفت: از ۳۱ شرکت متقاضی در حوزه حمل و نقل مسافر با اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر وام ۴ میلیارد تومان با سود ۱۲ درصدی پیش بینی شد؛ به ازای هر راننده ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به اتصال سامانه فروش بلیط برای کنترل ورود مسافران گفت: حدود ۳۰۰ مسافر که تست آن‌ها مثبت بود از سفر منع کردیم.

سیاهپور تصریح کرد: این دغدغه وجود دارد که در آستانه نوروز، سفر‌ها در حوزه ریلی هوایی و زمینی به صورت عمومی باشد، به همین دلیل رعایت شیوه نامه بیش از گذشته ضروری است و باید کنترل و پیش‌بینی‌های لازم به ویژه در حوزه زمینی انجام شود.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار