رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: دارو، واکسن و سموم دامپزشکی مانند سایر کالا‌های اساسی از اهمیت بالایی برخوردار هستند که باید بر آن‌ها نظارت شود.

مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با بیان اینکه حضور مسئول فنی در مرکز مایه کوبی و داروخانه‌های دامپزشکی الزامی است، گفت: شرکت‌های پخش دارویی هنگام توزیع و پخش دارو باید دارای فاکتور معتبر فروش و گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای حمل باشند و به مسئول فنی داروخانه دامپزشکی ارائه کنند، در غیر این صورت مسئول فنی مربوطه نباید از این گونه شرکت‌های پخش دارویی که فاقد مدارک معتبر هستند، دارو تهیه و خریداری کنند.

او افزود: بازرسان شبکه دامپزشکی شهربابک به صورت دوره‌ای و سرزده از مراکز مایه کوبی و داروخانه‌های دامپزشکی این شهرستان بازدید می‌کنند و در خصوص حضور فعال و مرتب مسئول فنی، توزیع مناسب دارو و واکسن، ممانعت از کم فروشی، احتکار، اختفاء، دارو و واکسن قاچاق، تاریخ گذشته، رعایت شرایط نگهداری انواع واکسن و داروها، داشتن برچسب قیمت بر روی داروها، فاکتور خرید دارو‌ها از شرکت‌های پخش دارویی و ... نظارت ویژه‌ای صورت می‌گیرد.

اسدی از دامداران خواست: نهایت دقت را در خصوص دوره منع مصرف گوشت و شیر و سایر فرآورده‌های خام دامی بعد از مصرف دارو که در روی بسته بندی دارو درج می‌شود، رعایت کنند.

او بیان داشت: از همشهریان می‌خواهیم دارو‌های دامی مورد نظر خود را حتما با مشورت دکتر دامپزشک و از داروخانه‌های دامپزشکی که مورد تأیید شبکه دامپزشکی است، تهیه کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره تلفن ۳۴۱۱۲۰۳۴ تماس حاصل کنند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار