در وقت صبح از تجربه بیماران استفاده کنید و سلامت باشید!

یکی از روایت‌های جالب درمانی این است که می‌گویند اولین کاری که درمانگر برای مراجعه کننده انجام می‌دهد تا حالش را بهتر کند، این است که به او بفهماند تنها نیست.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به گزارش وقت صبح: هرچقدر «تجربه بیماری» سخت و کسل کننده است، اما «تجربه بیمار» می‌تواند مفید باشد.

برای خیلی از ما پیش آمده که وقتی مریض می‌شویم در اینترنت به دنبال راه درمان خانگی و یا گیاهان دارویی مفید و .. میفتیم.

خیلی اوقات نه تنها چنین مواردی دردی از ما دوا نمی‌کند بلکه ممکن است تاثیر عکس داشته باشد.

اما معمولا وقتی به چند نفر از دوستان و فامیل از حال و روزمان می‌گوییم ممکن است تجارت خوبی داشته باشند که واقعا به کارمان بیاید.

نمونه دیگر این مساله را در مطب پزشکان یا اتاق انتظار بیمارستان‌ها دیده‌ایم که کنار بیمار دیگری می‌نشینیم و سفره دلمان را باز می‌کنیم.

گاها پیش آمده افراد تجاربی از درمان خود و کارهایی که در خانه یا محل کار برای بهبود وضعیتشان انجام داده اند که برایمان به شدت مفید است.

هرچند به هیچ وجه تجربه بیماران دیگر جای مراجعه به پزشک متخصص را نمی‌گیرد، اما آشنایی با حال و هوای آنها حتما کمک حال ما خواهد شد.

مثلا وقتی مشکل تیروئید داریم یا کل خانواده کرونا گرفته ایم یا مشکل چاقی‌مان حل نمی‌شود وقتی بفهمیم تنها نیستیم حالمان بهتر می‌شود.

یکی از روایت‌های جالب درمانی این است که می‌گویند اولین کاری که درمانگر برای مراجعه کننده انجام می‌دهد تا حالش را بهتر کند، این است که به او بفهماند تنها نیست.

حالا اگر کسی که تجربه مشترک به ما دارد این حس را برساند و تازه کلی راه حل خوب و میدان دیده به ما معرفی کند، که چه بهتر.

در سرویس تجربه بیمار وقت صبح «برای اولین بار در تمام رسانه‌های پزشکی و غیر پزشکی کشور» چنین کاری کرده‌ایم.

سدر وقت صبح از تجربه بیماران استفاده کنید و سلامت باشید!

در تجربه بیمار وقت صبح چه کار می‌کنیم؟

در این بخش ما نه تنها از تجارب بیماران از زبان خودشان و داروهایی که خورده‌اند و پزشکی که رفته‌اند می‌گوییم بلکه شما را به فضای بیماری می‌بریم.

شاید این تجربیات کمکتان کند وقتی نفستان می‌گیرد، زیادی عرق می‌کنید، دست و پایتان می‌لرزد، فشارتان می‌افتد و... گیج و گم نشوید.

علاوه بر آشنایی با فضای آسیب‌های جسمی و روحی معرفی برخی خوراکی ها مثل نوشیدنی و میوه‌هایی که امتحانشان را پس داده‌اند، به شدت می‌تواند کمک کند.

تجربه مریضی‌های مختلف از زبان افراد مختلف قطعا حالتان را بهتر می‌کند البته جای درمان تخصصی را نمی‌گیرد.

در پایگاه خبری تحلیلی وقت صبح در بخش تجربه بیمار هرچند توصیه درمانی ندارد و صرفا تجربه یک فرد است اما از افراد مورد اعتما استفاده می‌‎کنیم.

هرچند در همین چندماه احتمالا نام برند وقت صبح را زیاد شنیده‌اید اما هنوز رسانه‌ای نوپا هستیم و با تعداد تحریریه کمی کار می‌کنیم.

اما سعی می‌کنیم عدم تناقض مطالب تجربه بیمار با واقعیت را با استفاده از مطالب علمی معتبر موجود و پزشکان متخصص چک کنیم.

همچنین در بخش تغذیه و رژیم‌های درمانی و غذایی وقت صبح از اطلاعات و تجربیات دوست خوبمان حامد مردانی، متخصص تغذیه با شماره نظام پزشکی: ت ۶۷۵۴ استفاده می‌کنیم.

 

در بخش سلامت و تغذیه سایت چه خبر است؟

 در بخش ویژه ای که برای این حوزه در نظر گرفتیم به سوالت رایجی مانند اینکه «آیا آب خوردن وسط غذا مضر است؟» یا اینکه «چرا چاق می‌شویم؟» می‌پردازیم.

خواض ویتامین‌ها، نحوه درست استفاده از ویتامین‌ها و رژیم درمانی، اشتباهات رایج در رژیم چاقی و لاغری و مصرف غذاها و داروها از دیگر موارد مهم در این بخش است.

رسانه وقت صبح توجه زیادی به بخش سلامت دارد و سعی می کند با ترجمه جدیدترین مقالات روز و استفاده از کارشناسان برای حفظ سلامتی مخاطبان قدمی بردارد.

آسیبی که در این حوزه جدیدا برجسته شده است تبلیغ داروهای رنگارنگ و عمل‌های زیبایی عجیب و غریب است که وقت صبح به شدت از آن دوری می‌کند.

این پایگاه خبری با آدرس اینترنتی vaghtesobh.com از ابتدای سال 1399 فعالیت خود را آغاز کرده است.

تحریریه سایت به دلیل شرایط کرونا دورکاری می‌کنند اما همواره از طریق راه های ارتباطی که در بخش تماس بامای سایت آمده است پاسخگوی مخاطبان عزیز خواهند بود.

پزشکان، کارشناسان تغذیه و آزمایشگاه، پرستاران و ... در صورت تمایل برای کمک به ارتقای مطالب سایت می‌توانند از قسمت همکاری با مای وبسایت با ما در ارتباط باشند.

پیشنهاد و انتقادات خودتان را در بخش دیدگاه های هر خبر وقت صبح می توانید به اطلاع ما برسانید یا حتی زیر همین پست کامنت بگذارید.

همچنین می‌توانید در تمام شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، توئیتر، پینترست، ویرگول، یوتیوب و.. با اکانت VAGHTESOBH ما را پیدا کنید.

اطلاعات تماس:

آدرس: تهران، امیر آباد، خیابان هفدهم (نادر ابراهیمی)، جنب بزرگراه کردستان، پلاک 24، طبقه سوم

پست الکترونیک: vaghtesobh@gmail.com

شماره تماس: 09104919403

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار