به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان سال گذشته، تویوتا اعلام کرده بود برنامهای برای عرضه سوپرا، محبوبترین خودرو اسپرت خود، با موتور دو لیتری توربوشارژ ندارد، اما اکنون از این خودرو ۲.۰ لیتری جدید برای سال ۲۰۲۱ رونمایی کرده است.
این خودرو ارزانتر و کم قدرتتر از ۳.۰ لیتری است و می توان آن را یک سوپرا سطح یک دانست که دارای چهار و نه شش سیلندر است. سوپرا ۲.۰ لیتری، ۲۵۴ اسب بخار قدرت دارد که برای زمان ۰-96 کیلومتر در ساعت ۵.۲ ثانیه را می پیماید و حداکثر سرعت محدود 249 کیلومتر در ساعت را داراست، قیمت این خودرو ۴۵ هزار و ۹۹۵ پوند است.
خبر خوب اصلی این است که تقریباً ۱۰۰ کیلوگرم سبکتر از سوپرا با موتور بزرگتر است و ۱۳۹۵ کیلوگرم است و یک ماشین سبکتر معمولاً برای کار با وسایل نقلیه مناسب است. دیگر نکته مثبت در سوپرا ۲.۰، کاهش وزن ۹۱ کیلوگرمی درمقایسه با سوپرا ۳.۰ است.
وزن خالص مدل چهارسیلندر به ۱،۴۴۲ کیلوگرم میرسد که ۱۸۳ کیلوگرم بیشتر از GT۸۶ خواهد بود. نسخه پایه بدون صندلی مجهز به تنظیمات برقی تولید میشود؛ اما سیستم تعلیق پویا (Active suspension) و دیفرانسیل قابلتنظیم (Active differential) برای شرایط مختلف خواهد داشت.
سوپرا تا حد زیادی در این نسخه نسبت به نسخه قبل بدون تغییر است. مجهز به گیربکس هشت سرعته ZF اتوماتیک است، ترمزهای چدنی نیز به صورت عمده در آن به کار رفته و همینطور دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی در محور عقب نیز انجام وجود دارد.
امکانات ایمنی سوپرا ۲.۰ شامل کروزکنترل هوشمند و هشدار نقطهی کور و حسگر پشت خودرو در یک بستهی پیشنهادی همراهبا سیستم صوتی دارای ۱۲ بلندگو و رابطهای اپل کارپلی و اندروید اتو قابل سفارش هستند. تویوتا در نسخه، ۲.۰ لیتری بیشتر از نسخه ۳.۰ لیتری به شما سرعت می دهد در حالی که این کار را با هزینه بسیار کمتری انجام میدهد و می توان گفت، تقریباً شبیه چهار سیلندر Jaguar F-Type است.
چرخهای کوچکتر نیز با روکش منعطفی که دارد، به کیفیت سواری فوق العاده عالی سوپرا اضافه میکند، مشابه سوپرا ۲.۰، مدل چهارسیلندر سهلیتری هم بهینهسازیهایی در سیستم تعلیق و فنربندی داشته است و فرمان برقی و فناوری مدیریت تعادل هم بهروزرسانی شدهاند. در کابین، نمایشگر لمسی ۸/۸ اینچی جایگزین نمونهی ۶/۵ اینچی خواهد شد.
از همه مهمتر، سوپرا به خصوص با موتور چهار سیلندر احساس کمبود نمیکند. این مورد در جادههای مرطوب، جایی که سطح گرفتن آنها پایینتر است، آزمایش شده است، اما با این وجود دقت و انعطاف پذیری کافی در سیستم انتقال قدرت وجود دارد تا نگرانیها را از بین ببرد، زیرا سطح خشک استخوان باعث میشود شما نتوانید با تعادل شاسی بازی کنید.
انتهای پیام/