رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: امسال ماموران یگان حفاظت این اداره چندین محموله چوب قاچاق با وزن ۷۰ تن را در این شهرستان کشف و ضبط کرده اند.

مجید پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: امسال ماموران یگان حفاظت این اداره با همکاری عوامل انتظامی ۷۰ تن انواع چوب به ارزش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از قاچاقچیان در این شهرستان را کشف و ضبط کرده اند.

پاتو افزود: قاچاقچیان چوب قصد داشتند که این محموله‌ها را از طریق مهاباد به استان‌های عمقی کشور منتقل کنند که با هوشیاری ماموران متوقف شدند.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول اضافه کرد: بسیاری از محموله‌های چوب قاچاق در شهرستان‌های همجوار از جمله سردشت بارگیری و در محور‌های مواصلاتی این شهرستان متوقف شده اند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد اذعان کرد: همچنین امسال در زمینه قطع اشجار نیز ۵۰ فقره پرونده در محاکم قضایی تشکیل شده است.

جنگل‌های این شهرستان که جزو جنگل‌های زاگرس شمالی بوده در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.