فرماندار بروجن گفت: استفاده از ماسک بین کارکنان دستگاه‌های اجرایی الزام است که هم‌اکنون در این شهرستان ۱۰۰ درصد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مسعود ملکی فرماندار بروجن گفت: با اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید کرونایی، استفاده از ماسک بین مردم این شهرستان به ۹۰ درصد رسیده است.

او افزود: پیش از اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید کرونایی در چهارمحال و بختیاری ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم شهرستان بروجن از ماسک استفاده می‌کردند و در یک هفته گذشته با اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید، این میزان به ۹۰ درصد افزایش یافت.


بیشتر بخوانید


ملکی اضافه کرد: استفاده از ماسک بین کارکنان دستگاه‌های اجرایی الزام است که هم‌اکنون در شهرستان بروجن ۱۰۰ درصد است.

او ادامه داد: علاوه بر استفاده از ماسک برای مقابله با ویروس کرونا، توصیه می‌شود مردم دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را به‌طور دقیق رعایت و همچنان از حضور در تجمع‌ها، مکان‌های شلوغ و سربسته، مراسم عروسی و ترحیم و سایر مناطق پُررفت و آمد خودداری کنند.

ملکی گفت: متاسفانه مشاهده می‌شود برخی افراد ماسک را فقط برای رفع تکلیف می‌زنند و هنگام استفاده از ماسک، آن را به زیر بینی و یا زیرچانه خود نصب می‌کنند و یا در زمان صحبت کردن، ماسک را از مقابل دهان خود برمی‌دارند که این روش کارایی ندارد.

او افزود: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید کرونایی شامل ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمع، همایش، مراسم عروسی و ختم، سیمنار و جشنواره‌ها، جلوگیری از پذیرش هرگونه مهمان به‌ویژه از استان خوزستان، کنترل پایانه‌های بار و مسافر، نظارت بیشتر بر ناوگان حمل مسافر و بار و جلوگیری از ادامه سفر افراد مشکوک و مبتلا است.

ملکی اضافه کرد: در این مدت دستگاه‌های اجرایی با دو سوم ظرفیت خود فعالیت می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف مدیران دستگاه‌های عمومی مبنی بر رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی در هر کدام از دستگاه‌های اجرایی، مدیر متخلف و سهل‌انگار به تخلفات اداری معرفی و مشمول یکی از جریمه‌های تذکر، توبیخ و یا انفصال از خدمت خواهد شد.

او ادامه داد: همچنین در صورت مشاهده خودرو‌های غیربومی دارای پلاک مربوط به مناطق قرمز کشور در مدت اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در شهرستان بروجن، ضمن هدایت این خودرو‌ها به خارج از شهرستان نسبت به اعمال جریمه آنان اقدام می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار