یک مقام سابق وزارت خارجه آمریکا از امتناع دونالد ترامپ از وضع تحریم‌های تازه علیه لبنان در روز‌های پایانی حضورش در کاخ سفید سخن گفت.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دستیار وزیر خارجه سابق آمریکا در امور خاور نزدیک افشا کرد دونالد ترامپ از تحریم شخصیت و نهاد‌های لبنانی پیش از پایان دوره ریاست جمهوری خود منصرف شده بود.

دیوید شنکر فاش کرد رئیس جمهور پیشین آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه شخصیت‌ها و نهاد‌های لبنانی قبل از پایان دوره ریاست جمهوری خود امتناع ورزیده است.

روزنامه الاخبار لبنان به نقل از سیاستمداران لبنانی که با دیوید شنکر در ارتباط هستند، نوشت رئیس جمهور آمریکا به دلایل نامشخص از وضع تحریم غلیه مقامات لبنانی منصرف شد. شنکر گفت: هیچگاه دلیل تردید ترامپ و مایک پمپئو را متوجه نشدم.

این مقام سابق آمریکایی گفت تردید دارد که دولت جدید آمریکا تصمیم خود در خصوص نحوه تعامل با لبنان را گرفته باشد.

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، پیش از این اعلام کرد: «تحریم‌های آمریکا راه‌حلی برای مشکلات لبنان ایجاد نخواهد کرد و تنها مشکلات این کشور را پیچیده‌تر خواهد کرد».

مقامات لبنان بار‌ها اعلام کرده‌اند که اعمال تحریم علیه مقامات این کشور که به فراکسیون «المستقبل» و حزب الله گرایش دارند، تمام مردم این کشور را دچار مشکل می‌کند و دشمنی واضح علیه ملت لبنان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار