فرماندار بافق گفت: به منظور گسترش دامداری و اشتغالزایی یک پهنه دامداری با ۱۴۶ واحد با ظرفیت ۲۵۰ راس دام سبک در هر واحد، در محدوده روستای صدرآباد احداث و راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید مهدی طلایی مقدم، فرماندار بافق در سومین نشست شورای کشاورزی شهرستان با اشاره به سند توسعه شهرستان بافق، یکی از محور‌های عمده این سند را کشاورزی، دامداری و دامپروری عنوان کرد و گفت: پیشینیان ما در مباحث کشاورزی، دامداری و دامپروری زبانزد استان و شهرستان هستند.

او با توجه به اهمیت دام و دامداری در شهرستان بیان داشت: به منظور گسترش دامداری و اشتغالزایی در این حوزه یک پهنه دامداری با ۱۴۶ واحد با ظرفیت ۲۵۰ راس دام سبک در هر واحد، در محدوده روستای صدرآباد احداث و راه اندازی می‌شود.

طلایی مقدم پرورش و تکثیر ماهی تیلاپیا را یکی دیگر از ظرفیت‌های بالقوه در شهرستان بافق نام برد و تصریح کرد: در کنار احیاء و توسعه نخیلات، پسته و گیاهان دارویی از جوانان و علاقه‌مندان بافقی دعوت می‌شود به سمت گسترش صنعت پرورش آبزیان با محوریت ماهی تیلاپیا با مساعدت و تسهیلات ویژه در این حوزه حرکت کنند.

علی اکبر رحمتیان، مدیر جهاد کشاورزی در ابتدای جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یکساله اداره ترویج شهرستان بافق، گفت: در این مدت دو طرح توانمندسازی زنان روستایی براساس زنجیره تولیدگیاهان دارویی و اجرای طرح محصول گواهی شده (محصول سالم) خرما در دو منطقه کوشک و گودگوار اجرا شده است.

او راه اندازی کارگاه‌های آموزشی و تخصصی در زمینه‌های پرورش آبزیان، شتر تک کوهانه در فضای مجازی را از دیگر اقدامات اداره ترویج بیان کرد و افزود: به منظور اشتغالزایی و حمایت از زنان روستایی ازطریق صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید شهرستان تسهیلات قرض الحسنه به اعضای صندوق‌های خردزنان روستایی پرداخت شده است.

در این جلسه از اساتید و کشاورزان نمونه بخش ترویج و حبیب اله درویشی روناس کار نمونه شهرستان بافق تجلیل شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار