سرهنگ کهزادی گفت: گواهینامه‌هایی که تاریخ اعتبار آن‌ها سپری شده باشد توسط پلیس راهور توقیف می‌شوند.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ با بیان اینکه مدت اعتبار انواع گواهینامه در ایران ۱۰ سال است، گفت: دارنده گواهینامه موظف است ظرف یک ماه پیش از پایان مهلت مقرر، برای تمدید مدت اعتبار یا تعویض آن به گواهینامه معادل ، به راهنمایی و رانندگی مراجعه کند.

او با اشاره به ضبط ۴۸۰ جلد گواهینامه فاقد اعتبار در طی ۱۱ ماه امسال، افزود: ضبط و ابطال گواهینامه و محروم کردن دارنده آن از مزایای قانونی، صرفاً به موجب قانون است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام مطرح کرد: بر اساس قانون، ماموران راهنمایی و رانندگی هنگام کنترل گواهینامه رانندگان ، موظفند در صورتی که تاریخ اعتبار آن سپری شده باشد، گواهینامه رانندگی را با ارائه رسید ، دریافت و پس از اعمال قانون، گواهینامه یادشده را برای تمدید یا تجدید به اداره مربوطه ارسال کنند.

کهزادی بیان کرد: دارنده گواهینامه مکلف است حداکثر ظرف یک ماه با مراجعه به واحد‌های مربوطه پلیس راهنمایی و رانندگی برای دریافت گواهینامه رانندگی جدید اقدام کند.

او در ادامه با بیان اینکه انقضای اعتبار گواهینامه در حکم فقدان گواهینامه تلقی نمی‌شود ، افزود: به استناد ماده ۱۵۶ قانون تعزیرات، هر فردی که  بدون گواهینامه رسمی اقدام به رانندگی وسایل نقلیه موتوری کند مرتکب جرم شده و مستحق مجازات است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با اشاره به صدور ۱۰ هزار جلد انواع گواهینامه برای متقاضان در ۱۱ ماهه امسال اظهار کرد: مشکل خاصی برای چاپ گواهینامه‌های جدیدالصدور وجود ندارد و تلاش خواهد شد تا با ثبت سریع اطلاعات، متقاضیان دریافت گواهی نامه در سامانه، در فرجه زمانی حداقل یک ماهه گواهی نامه آن‌ها چاپ و از طریق اداره پست به آدرس آنان ارسال شود.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.