در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رشد اکوسیستم نوآوری در بخش‌های مختلف کشور طی چند سال اخیر

عضو هيئت عامل صندوق نوآوری و شكوفايی گفت: طی چند سال گذشته شاهد رشد و توسعه اکوسیستم نوآوری در بخش‌های مختلف کشور به خصوص در حوزه ارائه خدمات و محصولات فعال بوده ایم.

محمدصادق خیاطیان عضو هيئت عامل صندوق نوآوری و شكوفايی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد رشد و توسعه اکوسیستم نوآوری در بخش‌های مختلف کشور به خصوص در حوزه ارائه خدمات و محصولات فعال بوده ایم که بستر توسعه این حوزه ها توسط پژوهشگران، صاحبان فناوری و نوآوری، نهاد‌های تامین مالی، شتاب دهنده‌ها و مراکز نوآوری  به خوبی فراهم شده است.

او افزود: نکته حائز اهمیت این است که ما در برخی موارد به حوزه علوم اجتماعی و علوم انسانی کمتر توجه کرده ایم، درحالی که می‌توانستیم برنامه ریزی بهتری را در این دو حوزه داشته باشیم، همچنین یکی از حوزه‌های مرتبط به علوم انسانی و اجتماعی حوزه نظام تعلیم و تربیت است. این حوزه به دلیل ارتباط با کودکان یکی از مهم‌ترین بخش‌های نظام تعلیم و تربیت است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

خیاطیان تصریح کرد: همه خانواده‌ها به دنبال نظام تعلیم و تربیت مناسبی از جمله مهد کودک و مدرسه، کتاب‌های با محتوای مناسب و حتی بازی مفید برای کودکانشان هستند تا در نهایت منجر به رشد فکری و مهارت‌های کودکشان شود. به همین دلیل حوزه کتاب کودک به شدت حائز اهمیت است، زیرا کودکان به شدت تحت تاثیر محتوای کتاب‌ها قرار می‌گیرند. بنابراین محتوای کتاب‌ها در وهله اول باید به درستی انتخاب شود تا خانواده‌ها برای تهیه آن‌ها ترغیب شوند. که متاسفانه در سال‌های اخیر در این دو حوزه کمتر شاهد نوآوری‌های محتوایی، تصویری و  وسایر ابزار‌های مرتبط با کتاب کودک بوده ایم که با کمک طرح وآورانه کتاب و کودک دانشگاه شهید بهشتی سعی در  جبران این کمبود داریم.

عضو هيئت عامل صندوق نوآوری و شكوفايی گفت: مرکز نوآوری پژوهشکده مطالعات بنیادی دانشگاه شهید بهشتی به دنبال برگزاری اولین رویداد حوزه کتاب و کودک است تا از این طریق به شناسایی صاحبان نوآوری در حوزه کتاب کودک وکسانی که صاحب قلم خوبی در حوزه کودک هستند بپردازد و با ارائه مشاوره‌ها و خدمات مالی این دسته از افراد را به بازار متصل کنند.

او در پایان یادآوری کرد: ما امیدواریم افراد صاحب نظر حتی با تجربه اندک و علاقه‌مند به این حوزه را شناسایی کرده تا از این طریق کتاب‌های متعدد و مناسبی را در اختیار کودکان قرار داده و به رشد فرهنگ کتاب خوانی در کشور کمک کنیم.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار