کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز سرعت وزش باد در برخی مناطق دریایی استان به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مرضیه سی سی پور، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،گفت: وزش باد‌های نسبتا شدید غربی که از بامداد دیروز مناطق دریایی و ساحلی استان را فرا گرفته است، تا پایان هفته جاری با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت.

سی سی پور گفت:امروز بیشینه سرعت باد در جزایر غربی استان (کیش و لاوان)، مناطق شرقی جاسک و مناطق جنوبی جزیره لارک پیش بینی می‌شود و در این مناطق سرعت وزش باد به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۵۰ سانتی متر می‌رسد.

او افزود: فردا نیز دریا با وزش باد‌های غربی مواج و متلاطم خواهد بود و روز سه شنبه به طور موقت از میزان سرعت باد در مناطق دریایی استان کاسته می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با توجه به مواج بودن دریا توصیه می‌شود که شناور‌های سبک و صیادی از تردد دریایی به ویژه در جزایر خلیج فارس (کیش، لاوان، سیری، تنب بزرگ و کوچک، ابوموسی، هنگام و لارک) خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد شناور‌های مسافری و تجاری به ویژه در بنادر غربی استان اتخاذ شود.

سی سی پور افزود: روز چهارشنبه بر میزان سرعت وزش باد در مناطق دریایی استان افزوده خواهد شد و احتمال اختلال در تردد‌های دریایی وجود دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.