افتتاح هنرستان ۲۴ کلاسه برکت همزمان با سراسر کشور

به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان مرکزی هنرستان ۲۴ کلاسه برکت به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،در مراسمی در شهرستان شازند هنرستان ۲۴ کلاسه برکت آیت الله طالقانی شازند به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان مرکزی به بهره برداری رسید.

هنرستان آیت الله طالقانی شازند با ۲۴ کلاس درس ۲ هزارو ۸۰۴ مترمربع زیربنای آموزشی، ۵۹۰ متر مربع سالن ورزشی، ۷۰ متر مربع سرایداری، ۱۴۶ متر طول دیوارکشی، هزارو ۶۶۵ متر مربع محوطه سازی و اعتباری برابر ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سوی اداره کل نوسازی مدارس با مشارکت بنیاد برکت ساخت و تجهیز و تحویل آموزش و پرورش شد.

این طرح به صورت متمرکز و همزمان با ۱۰۰ مدرسه و ۳۵۰ مسجد و مرکز فرهنگی برکت کشور به صورت ویدیو کنفرانس به بهره برداری رسید .

در مراسم متمرکز در تهران، مهراله رخشانی‌مهر، معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت تفاهم‌نامه احداث   هزارو ۵۰۰ مدرسه در مناطق محروم کشور را به امضا رساندند.

برمبنای این تفاهم‌نامه بنیاد برکت متعهد شد در ساخت هزار و ۵۰۰ مدرسه یک تا ۳ کلاسه در مناطق روستایی و عشایری کشور با اولویت جایگزینی مدارس کانکسی با جمعیت بالای ۲۰ دانش آموز و با استفاده تکنولوژی‌های نوین ساختمانی متناسب با بوم و اقلیم منطقه مشارکت کند.

این تفاهم نامه توجه ویژه به توسعه زیرساخت‌های آموزشی در مناطق محروم در راستای تحقق تدابیر ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی، و تلاشی چند‌جانبه در محرومیت زدایی به منظور گسترش عدالت آموزشی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور دارد.

حسین رحبی فرماندار شازند در حاشیه  مرایم  بهره برداری گفت: هنرستان ۲۴ کلاسه شهید طالقانی شازند در دهه فجر با حضور استاندار افتتاح شده بود که ۶ و نیم میلیارد ریال این هنرستان از سوی دولت و یک میلیارد ریال از ستاد بنیاد برکت تامین شده است.

حسین محمدی مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی هم گفت: این هنرستان در ۴ طبقه به عنوان یکی از مجهزترین هنرستان‌ها در سطح کشور است که در اختیار مردم شهرستان قرار گرفت.

بهره برداری از این طرح‌ها با حضور رجبی فرماندار شهرستان شازند، نماینده محترم ستاد اجرایی فرمان امام، مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش، ریس مجمع خیرین مدرسه ساز استان مرکزی، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سایر مدعوین در محل مدرسه برگزار شد.

این مراسم همچنین با حضور تصویری تصویری آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، مُخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، رخشانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.