مراسم اختتامیه جشنواره دوسالانه شیرازه با حضور مسئولان و اصحاب رسانه برگزار و برگزیدگان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگارحوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم اختتامیه جشنواره دوسالانه شیرازه عصرامروز با حضور محسن جوادی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهرزاد دانش، رئیس جشنواره، کوروش پارسا دبیرجشنواره و برگزیدگان در فرهنگستان هنر برگزار شد.

در این مراسم کوروش پارسانژاد،دبیرجشنواره دوسالانه جشنواره درباره این جشنواره گفت:از ناشران و تمام طراحانی که در دوسالانه شیرازه شرکت کردند تشکر می کنم.دلخوری خود را از ناشران دولتی و خصوصی که در این جشنواره شرکت نکردند اعلام می کنم.چون این جشنواره کاملا تخصصی است و به کتاب اختصاص دارد.امیدوارم در دوره بعد ناشران بیشتری شرکت کنند.

در ادامه مراسم، بیانیه هیئت داوران جشنواره دوسالانه شیرازه قرائت شد.

در بخش تجلیل از پیشکسوتان جشنواره دوسالانه نشان شیرازه از محمد بهرامی از پایه گذاران گرافیک نوین ایران،غلامعلی مکتبی از پیشگامان تصویرگری کتاب های درسی و فریده شهبازی به دلیل چهاردهه فعالیت در زمینه صفحه آرایی کتاب و مجلات در ایران تقدیر شد.

در این مراسم محسن جوادی،معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پیشکسوتان تجلیل شده در مراسم دوسالانه نشان شیرازه گفت: هنرطراحی کتاب مدیون بزرگانی است که امروز از آن تجلیل کردیم.وقتی سراغ هنر تصویرگری کتاب برویم سررشته آن را در نام این بزرگان می یابیم.تاریخ هنر طراحی کتاب با نگارش آن بهم پیوسته است.در زمان نگارش کتاب طراحان آن را می بینیم که کنار نوشته ها و سطور فکری که خداوند به آن سوگند می خورد نقش ها و طرح ها دیده می شود.

وی افزود: گمان می کنیم در تاریخ میان هر تصویرگری و دانش فاصله افتاده است دانشی که از زیبایی نشات می گیرد و هنری که کمک می کند به اینکه مخاطب بتواند با کتاب ارتباط برقرار کند.جشنواره دوسالانه نشان شیرازه می تواند مسیری را برای آینده ایجاد کند که طراحی کتاب در فضایی مناسب با کتاب همراه شود.الان طراحی کتاب می تواند مطالب را برای مخاطب قابل فهم تر کند برای همین این هنر ارزش فوق العاده ای دارد.

معاون فرهنگی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد:حق هنر تصویرگری و طراحی کتاب را آنگونه که باید ادانکردیم شاید وظیفه و تعهداتمان را نسبت به این حوزه کمتر انجام دادیم. امیدوارم در آینده بتوانیم گام های بهتر و موثرتری برای این عرصه برداریم؛هم در جهت فکر و اندیشه و هم هنر طراحی کتاب به جایگاهی که باید برسیم.

در پایان مراسم برگزیدگان جشنواره دوسالانه شیرازه معرفی شدند.در بخش بهترین مدیریت گرافیک جلال کاشانی و بهمن پور،در بخش برترین طراحی مصور کتاب هارمونی، روان از انتشارات ذهن آویز و ضحاک از انتشارات مدرسه برگزیده شدند.رضا داروند مدیر هنری انتشارات مدرسه با عنوان بهترین مدیرهنری نشر شناخته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار