مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: در آمد گمرکات استان اصفهان در مقایسه با پارسال افزایش یا کاهش نداشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹ در آمد گمرکات استان اصفهان بالغ ۳ هزار میلیارد و ۲۲۳ ریال بوده است که علی رغم شیوع ویروس کرونا و بسته بودن مرز‌ها در مقاطعی از سال جاری؛ در مقایسه با پارسال کاهش نداشته و معادل سال ۱۳۹۸ بوده است.


او  اظهار داشت: مطابق قانون و مقررات وصول حقوق ورودی، مالیات بر ارزش افزوده، عوارض شهرداری و سایر عوارض‌ها نظیر یک درصد هلال احمر و حتی به منظور حمایت از تولیدات داخلی وصول عوارض صادراتی برای کالا‌های مانند سنگ‌های خام و کار نشده، حبوبات، مرغ و... به عهده گمرک می‌باشد.


رسول کوهستانی پزوه اذعان داشت:طی این مدت بالغ بر یک هزار میلیارد و ۵۵۵ میلیون ریال ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری توسط گمرکات استان وصول گردیده است که ۴۸ و ۳ دهم درصد از کل در آمد گمرکات استان اصفهان به خود اختصاص داده است.


او در ادامه اظهار داشت: در ۱۱ ماهه ۱۳۹۹، گمرکات استان اصفهان یک هزار میلیارد و ۵۴۸ میلیون ریال حقوق گمرکی و سود بازرگانی از کالا‌های وارداتی دریافت نموده که ۴۸ درصد از کل در آمد گمرکات استان اصفهان به خود اختصاص داده است.


مدیرکل گمرکات استان اصفهان سایر درآمد‌های گمرکات استان اصفهان را ۱۱۹ میلیارد ریال برشمرد و تصریح کرد: این درآمد‌ها بابت عوارض‌های صادراتی، یک درصد هلال احمر و سایر مواردی است که وصول آن‌ها مطابق قانون و آیین نامه‌ها و مقررات به عهده گمرک می‌باشد اخذ گردیده است که ۳ و ۷ دهم درصد از کل درآمد به خود اختصاص داده است.


او در خصوص ارائه تسهیلات به واحد‌های تولیدی، فعالان مجاز اقتصادی بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون بابت حقوق ورودی و مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال ضمانت نامه بانکی مدت دار اخذ گردیده است که جهت فعالان مجاز اقتصادی از زمان درخواست ضمانت نامه بانکی یکساله اخذ گردیده است.


رسول کوهستانی پزوه بیان داشت:طی ۱۱ ماهه امسال جهت ورود موقت، صادرات و تضمین انبار‌های اختصاصی ۲۵۷ میلیارد ریال ضمانت نامه بانکی اخذ گردیده است.


مدیرکل گمرکات استان بیان کرد: در حال حاضر ۲۳ شرکت فعال مجاز اقتصادی در استان اصفهان وجود دارند که نسبت به سال قبل حدود ۶ برابر رشد داشته است و تصریح کرد: تعداد انبار‌های اختصاصی زیر کلید گمرکات استان اصفهان ۳۴ باب می‌باشد که نسبت به سال قبل بیش از ۴ برابرافزایش داشته است.

 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.