حجت الاسلام والمسلمین عبد الحسین خسروپناه به بیان توضیحاتی درباره ضرورت راه اندازی دانشگاه‌های میان رشته‌ای پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین عبد الحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در همایش علوم انسانی و حکمت اسلامی گفت: دوره‌های توانند سازی علوم انسانی تاکنون برای اساتید دانشگاه آزاد برگزار شده و به این جهت که این ظرفیت و توانایی به سایرین منتقل شود طرح همایش علوم انسانی و حکمت اسلامی مطرح شد و مجوز پایگاه استنادی جهان اسلام برای برگزاری این همایش مجوز صادر کرد.

او ادامه داد: محور‌های این همایش حکمت اسلامی و تعالی جامعه شناسی و حکمت اسلامی و تعالی تعلیم و تربیت، علم مدیریت، فقه و حقوق، ادبیات، زبان شناسی، هنر، شهر سازی، حکمت در تعالی فرهنگ، حکمت اسلامی و تعالی خانواده، حکمت اسلامی و فضای مجازی و ... در قالب ۱۳ کمیسیون تعریف شده است.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد ادامه داد: محدودیتی برای مقالات نداریم و هر مقاله‌ای که روش مندانه و با شیوه پژوهشی نوشته شده باشد ارزیابی و تایید می‌شود.

خسروپناه ادامه داد: هدف ما از برگزاری این همایش این است که محققان با پژوهش‌ها نشان دهند که علوم انسانی از پاردایمی‌های مختلفی برخوردار است و ما می‌توانیم با پاردایم حکمت اسلامی در دنیا نظریه‌پردازی کنیم. پژوهش‌های علوم انسانی مبتنی بر حکمت اسلامی فقط برای ایران مفید فایده نیست بلکه برای سایر کشور‌ها هم تاثیر گذار است.

خسرو پناه گفت: دانشکده‌های موضوعی فراوانی را در معاونت علوم انسانی طراحی کردیم. چهار یا پنج دانشکده علوم انسانی با رویکرد علوم انسانی محوری را در قم ایجاد خواهیم کرد و علت انتخاب قم مخاطبان زیاد و ظرفیت زیاد این استان است.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد ادامه داد: رویکرد معاونت علوم انسانی دانشگاه آزاد رویکرد تعالی است. مقصود علوم انسانی مد نظر ما روز آمدی و حکمی سازی است. باید دانشگاه‌های میان رشته‌ای داشته باشیم تا مسایل موجود جامعه را حل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه اظهارکرد: دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریت جدید، دغدعه تعالی علوم انسانی و هنر دارد که این تعالی شامل از روزآمدی، بومی سازی و حکمی سازی علوم انسانی می‌شود. دانشگاه‌های دولتی از جمله دانشگاه تهران و مراکز علمی دیگر مانند حوزه علمیه و جامعه المصطفی در برای‌برگزاری همایش ما با همکاری خواهند داشت.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: بنای ما بر این است که این همایش دارای پیش همایش‌هایی از یکم تا ۱۶ تیرماه باشد که این پیش همایش ها، با حضور چهره‌های برجسته داخلی و بین المللی و موسسه‌های علمی بزرگ جهان در کشور‌هایی مانند آمریکا، مالزی و روسیه خواهد بود.

او اضافه کرد: محققان و استادان باید چکیده مقالات خود را هرچه سریع‌تر برای ما ارسال کنند؛ ۸ آبان ماه سال آینده مراسم افتتاحیه همایش خواهد بود. همچنین ۹ تا ۲۶ آبان ماه برگزاری پنل‌های تخصصی و مراسم‌اختتامیه ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۰ خواهد بود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: باتوجه به شرایط کشور از لحاظ شیوع کرونا، این همایش به صورت مجازی و البته با رعایت ضوابط علمی برگزار می‌شود. البته اگر شرایطش وجود داشته باشد و ستاد ملی کرونا تصمیم گیری جدیدی داشته باشد، امکان برگزاری به صورت حضوری نیز با تعداد محدود وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
برخی مدیران خارجی دانشگاه ازاد ابروی نظام اموزشی را برده اند . چرا باید اساتید منتقد توسط افرادی خارج از دانشگاه ازاد تعلیق گردند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان برای ورودی های مهر 98 رشته های کم متقاضی وعده تخفیف 35 درصدی شهریه را داد اما تخفیف را به بهانه های مختلف اعمال نمیکنند لطفا رسیدگی فوری نمایید تا از داوطلبان سو استفاده نشود
Iran (Islamic Republic of)
تهرانجی
۰۹:۴۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
داداش ترم مهر 98 گذشت . هنوز دایما پیام میگذاری ؟ میخوای دستور بدم واحد بهبهان رو تعطیل کنند راحت بشی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
چرا اساتید اخراج شده معترض به حقوق رو برنمی گردانید ؟
آخرین اخبار